Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kontokort og saldolister i fremmed valuta

+1
Min virksomhed fakturerer i dag i forskellige valuta. Jeg savner muligheden for at lave kontokort og saldolister i "alle valuta" uden at skulle vælge hver enkelt valuta, som kan være op til 22 forskellige. Forslag : der gives mulighed for at vælge "Alle valuta" udover "AED", "ALL", "ARS", "AUD"  osv. under søgekriteriet "Valuta". Listerne ville indeholde samme data, som når der vælges "Omregnet", men i stedet i oprindelig valuta.

Jeg antager, at samme funktionalitet er relevant på både kunder/debitorer og leverandører/kreditorer.

Listerne må gerne indeholde en total per valuta, men det er ikke det vigtigste.
i Forslag » Kunder af (520 points)
status opdateret af 🔒

4 Svar

Hej med dig og tak for dit input.

Kan du uddybe for mig i hvilke situationer det vil gøre dit arbejde nemmere at se en rapport hvor posteringer i mange forskellige valutaer, vist i valuta i modsætning til omregnet?

Umiddelbart ser jeg en udfordring hvor man kommer til at mangle et samlet overblik over fx. omsætningen for man kan jo ikke sammenligne NOK og USD, det er lidt som pærer og bananer smiley

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita
Vi holder næsten daglige møder, hvor vi gennemgår kundetilgodehavender på fakturaniveau. For os har det kun relevans i det operationelle at tale om tilgodehavender i de valuta, som salgsfakturaer er udstedt i (DKK er noget vi roder med i økonomi). Derfor skal vi igennem hele valutaregisteret når vi udskriver kundetilgodehavender og det bruger vi rigtig meget tid på - printe lister for hver eneste valuta og med risiko for at overse en valuta (det er temmelig bøvlet).

Alle e-conomic brugere, som fakturerer (og køber ind) i fremmed valuta må have denne udfordring. Vi kan så glæde os over, at vi kun har een valuta på hver kunde i vor virksomhed.

Du nævner det manglende overblik. Det overblik - og afstemningsmuligheden i standard valuta får man ved valg af "Omregnet". Så det overblik har vi allerede i e-conomic.
Forslag af (520 points)
opdateret af
Hej igen.

Jeg smider din ide i Ønskebrønden og så vender jeg tilbage om en månedstid, så vi kan se hvad andre brugere har af feedback.
Hej igen

Dit forslag har ligget i Ønskebrønden  et par måneder og har haft en del visninger uden at nogen har stemt på det eller på anden vis givet udtryk for samme behov. Så i denne omgang er det ikke noget vi vil gå videre med.

Jeg har dog gemt dit feedback i puljen af ideer til forbedringer af rapporterne, så når vi får fokus på dette så kan jeg dele din ide med udviklerne.

Hvis du får andre gode ideer er du meget velkommen til at dele med dem os her på forum.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
så relevant.

det er meget tidskrævende at skulle arbejde med debitorer, enten vi saldolister eller kontokort.
Forslag af (570 points)