Informizely customer feedback surveys

Varekartotekopdatering HVORFOR????

+2
Hej

jeg er desværre en af de uheldige der har fået det nye design i varekartoteket og der er nogle ting jeg står helt uforståelig overfor.

Først vil jeg gerne have et svar på hvorfor designet er så stort i fonten - er jeres kundegruppe pludselig blevet blinde???? Desværre er det sådan at vi er total afhængig af div EAN-nr etc som vi skriver i beskrivelsen og vi har lange beskrivelser så når I gør det hele større kan vi ikke se noget som helst. Men jeg mangler virkelig en begrundelse for at alt skal være SÅ STORT

I det gamle design var der nogle genveje som jeg nok brugte 20 til 100 gang pr. dag. og mit spørgsmål er hvorfor I smadre genvejene når I laver noget nyt.  Hvorfor kan man ikke bruge enter i det nye design for at åbne info om hvilken kunde der har bestilt varen.

I søgefeltet er der også et problem: når man taster Alt+s for at komme op og stå i søgefeltet - laver den ikke en markering af det der står i forvejen, så man bare kan lave en Ctrl+V og den nye søgning er sat ind - I det nye design lander man bag det der er søgt sidst og så skal man til at slette før man kan søge igen. MEGET TIDSKRÆVENDE

Og så ville det da være dejligt hvis der var nogle forbedringer i det nye design - en genvej til varekartoteket eller bare noget man kunne forsvare det med - men jeg har intet fået - kun ekstra arbejde :0(

Jeg forstår på ingen måder hvorfor I laver opdateringer det giver mere bøvl end goder - måske har jeg overset noget, så jeg glæder mig til at få alle goderne.

Jeg synes det nærmere er reglen end undtagelsen at en opdatering hos jer giver os brugere ringere vilkår end goder - hvornår vender det????
i Spørgsmål » Lager af (1.4k points)

1 Svar

Hej Doris, og tak for dit indlæg.

Til at starte med, så vil jeg gerne spørge om du har brugt feedback funktionen som man kan finde øverst inde i det nye varekartotek? ( jo mindre man har lukket den lille ''pop up'')

Her vil især det her med genvejene være rigtigt god feedback at få til vores udviklere.

I forhold til det her med varenavnet, så er der flere som, ligesom dig, havde rigtigt lange varenavne. Selve systemet bredden på feltet blev dog lavet om, fordi folk gerne vil have en nemmere nemmere tilgang til noter, og et opdateret design.

Desværre tror jeg ikke det var majoriteten af vores kunder som hverken havde lange varenavne eller brugte de her genveje, hvilket gør de ikke har følt en generel ''negradering'' af funktion.

Jeg synes derfor også det vil være rigtigt godt at du får givet dette med som feedback, så vi har noget at gå ud fra, hos jer som har andre behov end den generelle bruger.

https://www.screencast.com/t/ke1rMq1FPhi

Venlig hilsen/Best regards

 

Peter Smidt-Nielsen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Spørgsmål af (4.4k points)
Hej Peter

jeg har allerede for 1 mdr siden kommenteret på jeres nedgradering af varekartoteket, og igen i sidste uge, men kan se at der er ingen der tager mit feedback alvorligt. Der er ingen der har rettet noget som helst og jeg har aldrig fået noget svar tilbage.

Og desværre giver du mig ikke et sagligt og fagligt svar på hvorfor I laver forringelser i opdatering. Jeg tror ikke på at der er nogle der har sagt at de gerne vil have forringelse i stadet for en notefunktion  - så jeg venter stadig på en forklaring på det dårlige design og forringelsen af genvejene og den dårlige respons på den feedback I får og hvor længe jeg skal vente på at I får rettet genvejene, desværre er I giga langsom til at tage ting alvorligt, når vi melder dem ind - kan med skræk se hvordan det går med Smartboxen, mangler stadig en masse funktioner, og er det ved at være 1½ til 2 år siden I pressede den ned i halsen på os. ????? hvor jeg glæder mig til den dag, jeg får en opdatering der virkelig forandrer noget i positiv retning

mangler også G-funktionen, når man sorterer i kolonner - hvor er den????

og jeg har ikke den der feedback funktion som du henviser til - jeg har fået den tilsendt på chatten
Hej igen Doris. Det er helt sikker heller ikke på en måned, at sådan noget feedback bliver lavet. Det vil også kræve der er flere end dig som giver os denne feedback, så vi kan se der er flere som efterspørger at det skal laves. Herfra kan det stadig også tage tid at bygge om.

Grunden til det er lavet om er fordi det nye design er modulerbart. Det betyder at vi meget nemmere udvikle videre på det her end vi kunne i det gamle system, som var tæt på fuldstændig fastlåst.

Jeg vil derfor sige at din feedback bliver taget seriøst, men det er altså rigtigt mange kunders samlede mening som kommer til at bestemme hvordan sådan et design skal se ud i sidste ende. Hvis du mangler flere genvejsfunktioner så rigtigt gerne skriv det i feedback. så sidder der udviklere og kigger på det, og beslutter hvad der skal gøres i sidste ende.
Hej Peter

Jeg må tilslutte mig Doris, jeg synes det nye store design desværre fjerner en masse brugervenlighed. Det er heller ikke muligt at bruge "Home" og "End" i inputfelterne som jeg bruger konstant for at hoppe fra en side til en anden i feltet.

Som du selv siger, når man lukker feedback boksen, så den væk. Det havde været smart, men kunne fremkalde den igen det svært at give feedback på noget man først skal prøve af, derfor lukker jeg den naturligvis til at starte med.

Det er ærligt, at læse forum igennem og se i ikke kan prioritere grundlæggende problemstillinger i funktionaliteten så som mangler i lokationer og dobbelte varelagre og så ser vi pludselig et nyt design i administrationen, som for de fleste brugere slet ikke er vigtigt - det er funktionalitet som er vigtigt.

Kunne i måske indtil det nye design var rettet for børnefejl ikke gøre det gamle tilgængeligt igen f.eks via et link et diskret sted på siden eller som flueben under indstillingerne?
Hej kim, og tak for dit indlæg. Dette er altid værdsat.

Til at starte med skal jeg nok lige beskytte min software afdeling lidt her, og sig at der er meget stor forskel på hvilker personer som kan lave ''front end'' altså design, og hvem der kan lave ''back end'' som er funktion. Udover dette så er der stor forskel i hvilken form for kodesprog som hver funktion  er skrevet i. Det betyder med den korte forklaring at vi ikke kan tage en fra design teamet, og så smide dem over og lave lagermodulet.

I forhold til det gamle layout, så er det desværre ikke muligt at få på, men vi kigger som sagt gerne på det feedback som i har til modulet, så vi kan tage det med til fremtidig udvikling.

I er ikke de eneste som synes det er mangelfuldt. Dog er det for langt den største majoritet af vore brugere slet ikke en udfordring, da de ikke har lange varetekster og generelt kun bruger programmet her ved at klikke rundt med musen. Det betyder desværre også at når vi prioritere at lave ting så er det for den store majoritets fremtidige ønsker.

Det betyder dog ikke at vi ikke vil kigge på jeres ønsker igennem vores feedback funktion så vi kan få alle til at være tilfredse igen. Hvis du har lukket feedback funktionen, så kan du også besvare den her igennem: https://docs.google.com/forms/d/1zn09DJep4QqLe6B0q8YTHzvlayow153ukIau7Q79uPE/edit#responses
dette svar bliver jeg nød til at kommetre på.

Jeg ser et meget stort problem i at i ikke varetager de problemer der bliver meldt ind af os der arbejder professionelt med systemet.

Nu er det jo sådan, at de der kun arbejder med mus ikke bliver generet af, at der findes genveje, men os der arbejder med genveje bliver sat ned på et niveau der på alle måder er med til at gøre vores arbejde langsom og give os et helt urimeligt pres, da vi pludseligt ikke kan arbejde professionelt og frem for alt hurtigt i systemet. Er det ikke bedre at melde ud at I ikke ønsker os som kunder, da I kun vil have mussebrugerne. Problemet her ligger i at I ikke flytter genvejsfunktionerne med over i opdateringerne, men bare sletter dem.

Det samme gælder de lange tekster, det genere ikke de der har små tekster at feltet kan indeholde flere tegn, men os der har lange er det en meget stor nedgradering. Please do something og tag det vi melder ind alvorligt
og så har jeg lige fundet ud af at I også har smadret regnefunktionen på varekortet i prisfelterne, nu kan man som det eneste sted kun bruge =, hvor alle andre steder i systemet kan man også bruge + foran en udregning - det bliver da også være og være, men det er måske også en funktion I ikke vil sætte på igen????
Hej igen Doris.

I forhold til den her regnefunktion, så er vi allerede i gang med at kigge på at få standardisere systemet så man enten ender med at kunne bruge = tegnet til udregning eller at man også kan bruge + tegnet. Så denne det vil blive ordnet så det er det samme over hele systemet.

Til den anden del her med at vi ikke vil have dig som kunde, er selvfølgelig ikke korrekt. Vi er dog mest interesseret i at lave noget som kommer flest mulig af vores kunder til gode som første prioritet. Jeg vil dog helt sikkert foreslå dig at bruge den feedback funktion som du allerede har brugt, da det er her den din feedback kommer videre til de korrekte folk. Det som du skriver herinde i forum, kommer ikke videre til nogen, når nu vi har lavet en direkte feedback funktion til det.