Anonymisering af kunder bør kunne gøres af andre end superbrugeren også, og bør derfor ikke ligge under indstillinger, men f.eks. under kunder istedet.
Vi har pt. over 3.000 kunder der skal anonymiseres i henhold til lov om opbevaring af data, men jeg som regnskabschef og superbruger vil gerne kunne uddelegere denne opgave til en medarbejder. Det giver ingen mening tidsmæssigt at jeg skal bruge tid på at anonymisere hver kunde en for en, hvis en af mine medarbejdere, evt. en studentermedhjælper, kan gøre det vel at mærke uden at denne skal være superbruger for at kunne gøre det.
Derudover har vi et behov for at kunne anonymisere bilag - ikke fakturaer, tekst på fakturaer og. lign. da der også her kan være, og ofte er, følsom data.Vi er absolut ikke interesserede i at slette alle bilag der er mere end 5 år gamle, men ville gerne hvis der kom en anonymiserings-måde også for alm. bilag, som f.eks tlf regninger fra medarbejdere og lign.
Jeg har tidligere vendt udfordringen med jeres privacy afdeling, men måske der kommer lidt mere ud af det her :)
Og hvis der er andre der har udfordringer ift. anonymisering af kunder, eller gode tips og tricks, er jeg meget interesseret i at høre fra jer. :)