Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




anonymisering af kunder

0
Anonymisering af kunder bør kunne gøres af andre end superbrugeren også, og bør derfor ikke ligge under indstillinger, men f.eks. under kunder istedet.
Vi har pt. over 3.000 kunder der skal anonymiseres i henhold til lov om opbevaring af data, men jeg som regnskabschef og superbruger vil gerne kunne uddelegere denne opgave til en medarbejder. Det giver ingen mening tidsmæssigt at jeg skal bruge tid på at anonymisere hver kunde en for en, hvis en af mine medarbejdere, evt. en studentermedhjælper, kan gøre det vel at mærke uden at denne skal være superbruger for at kunne gøre det.

Derudover har vi et behov for at kunne anonymisere bilag - ikke fakturaer, tekst på fakturaer og. lign. da der også her kan være, og ofte er, følsom data.Vi er absolut ikke interesserede i at slette alle bilag der er mere end 5 år gamle, men ville gerne hvis der kom en anonymiserings-måde også for alm. bilag, som f.eks tlf regninger fra medarbejdere og lign.
 

Jeg har tidligere vendt udfordringen med jeres privacy afdeling, men måske der kommer lidt mere ud af det her :)

Og hvis der er andre der har udfordringer ift. anonymisering af kunder, eller gode tips og tricks, er jeg meget interesseret i at høre fra jer.  :)
i Forslag » Kunder af (180 points)
opdateret af

1 Svar

Hej Sanne

Tak for feedback.

Vi har gang i en proces der skal gøre det muligt at anonymisere mange kunder på én gang, så det ikke bliver et større projekt men noget der nemt og hurtigt kan ordnes :)

Umiddelbart tænker jeg at det giver god mening at det ligger under Indstillinger, da det er en handling som ikke kan fortrydes og superbruger måske gerne vil have nøjagtig styr på hvem der har adgang til denne funktion. Man kan godt give alm. brugere adgang til Indstillinger. Dette kan superbrugeren sætte op på Brugerens stamkort under Abonnement.

Ang. Anonymisering af bilag - er det så kvitteringer og købsfakturaer du tænker på?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita,

ift. anonymisering af bilag, ja, så gælder det både købsfakturaer, udlæg ift. lønkørsel, f.eks. tlf-regninger fra medarbejdere, linjer i kundefakturaer osv. Der er faktisk rigtig meget der kan og bør anonymiseres.

Ift. at give andre adgang til indstillinger, så kan dette ganske rigtig lade sig gøre, men desværre får medarbejderen ikke også adgang til anonymisering af kundedata af en eller anden årsag. jeg prøver at tage den med jeres chat, måske de kan hjælpe. :)

Hej igen.

I første omgang er vores fokus at gøre anonymisering af kundedata mere automatiseret. Når det projekt er overstået kan vi evt. kigge ind i anonymisering af bilag.

Hvis der er bilag med følsom data på, er løsningen nu at bilaget fjernes fra postering og slettes.