Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Dataudtræk for perioder (eliminering af manuelt arbejde)

0
Hej

E-conomic har ikke en mulighed for at lave dataudtræk med salgsdata (eller nogen anden form for data) opgjort periode for periode.

Det resulterer i ekstremt meget manuelt arbejde for vores salgschef og CFO når de skal finde ud af hvilke specifikke kundesegmenter, der er stor udvikling og hvor vi ser op/nedgang i salg.

Dette gælder alle former for data, salg, leverandører etc. Det er ikke muligt at få et dataudtræk med en oversigt periode for periode (f.eks. måned for måned).

Kan vi få ressourcer flyttet over til at gøre det muligt?
i Forslag » Salg af (120 points)
opdateret af 🔒

1 Svar

Hej med dig.

Tak for dit input.

Når du siger dataudtræk, er det så en  csv-fil du søger eller månedsopdelte rapporter?

Kunne du udspecificere dit behov lidt nærmere når du taler om udvikling i specifikke kundesegmenter. Hvordan gør du i dag? og hvordan kunne du tænke dig at gøre det i fremtiden?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Tak for at du har vendt tilbage på dette og beklager mit sene svar, der har været gang i butikken.

Vi er to, der har et stort behov for de rå tal måned for måned brudt helt ned på salg og cogs i de kundegrupper, som vi har defineret. Den data giver os det bedste fundament for at træffe gode beslutninger; vores store problem er at e-conomic ikke har en nem måde at give os den data på og vi har allokeret en halv dag til at manuelt trække rapporter og data ud. Det ville være rart hvis man kunne få det automatiseret i e-conomic.

CSV-fil ville være rarest da vi selv kan lave vores dashboards ud fra det og undgår for meget bøvl.

Håber det kan opklare det for dig! :)
Hvilke data trækker du ud i dag?

Du kan evt. bruge filen postering.csv, den viser alle posteringer i en given periode og der er anvisning af afdeling så man nemt kan sortere hele filen efter afdeling.

På forum får vi virkelig mange ønsker ind, og det er første gang jeg hører et ønske i denne retning, så umiddelbart må vi vælge nogle af de ideer som vi hører fra flere brugere.

Jeg vil opfordre dig til at kontakte nogle af vores partnere på rapport området for at høre om de har en god løsning til din udfordring, måske kan det betale sig at købe en integration hvis det kan spare dig en halv arbejdsdag om måneden.

Tjek vores partnere på området via ikonet Market inde i e-conomic.

Jeg søger for at have din ide med i betragtning når vi på et tidspunkt får fokus på forbedret rapportering.
Hej Tabita,

Kan postering.csv også afgrænse på tid?

Ja det kan du sagtens gøre  - se her:

Og dér har vi humlen :)

Du kan se at hvis man skal gøre netop det for hver eneste måned tilbage i tid så kan man få en hel dag til at gå bare på at samle CSV-filer sammen, sortere, modellere etc...

Kunne man ikke få en fil, der afgrænser månedligt for måneder og år. Således får du en fil, der viser

2019:
Januar: xx
Februar: xx
Marts: xx
Osv.: xx

2020:
Januar: xx
Februar: xx
Marts: xx
Osv.: xx

2021:
Januar: xx
Februar: xx
Marts: xx
Osv.: xx
Jeg vil ikke udelukke at det er noget vi kan lave på et tidspunkt, det bliver dog næppe inden for det næste år, så igen vil jeg anbefale at I kigger nærmere på om nogle af vores partenere på rapporteringsområdet kan afhjælpe udfordringen bedre :)
Jeg kan se på market at der er nogen, der hedder Budget123, som kan gøre netop det jeg efterspørger.

Vores IT-afdeling siger at det ikke kan være så svært igen at implementere native i e-conomic da de højst sandsynligt bare trækker det igenem en API. Det burde I overveje da det kan danne grobund for at I kommer ud over rampen som blot et bogføringssystem og rent faktisk bevæger jer ind i Intelligence-området.

Igen, bare et godt forslag og en mulighed for at eliminere manuelt arbejde for jeres kunder!

En af vores styrker er lige præcis at vi gennem vores API nemt kan lave integrationer til partnere som Budget123, så de kan løse nogle af de opgaver vi ikke selv har en løsning på.

De partnere der fremgår af Market har bygget en integration som er super nem at koble sammen med e-conomic. Vi har mange flere partnere på vores hjemmeside, nogle af dem kræver dog lidt mere i selve opsætningen.

Jeg er glad for at du fandt en løsning, der letter din arbejdsbyrde.