Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Afdelinger - Fordelingsnøgle

+4
Hej e-conomic

Vi anvender afdelinger i vores aftale. En afdeling kan oprettes af typen "afdeling" og typen "fordelingsnøgle". Fordelingsnøgle betyder, at man kan splitte en postering op på en eller flere afdelinger procentvis.

Men Jeres udviklere har åbenbart ikke kendskab til denne feature, da det stort set kun er i kladderne, man kan anvende fordeling. Det gælder feks ikke i Smartbank, ændring af afdelingsnummer osv osv.

Er det ikke noget, I kan fikse, så vi undgår fejl og tidsrøveri.

mvh
Finn
e-consultic.dk
i Forslag » Bogføring af (10.5k points)
status opdateret af 🔒
Vi har 100% samme udfordring hos os.
Det vil give så meget mening at få implementeret fordelingsnøgler på samme niveauer som afdelinger, men især i bankafstemningsmodulet.

1 Svar

Hej Finn og tak for dit forslag

Jeg kan godt se det giver mening at have fordelingsnøglerne i bankafstemningen og derfor vil jeg tage dit forslag med videre til puljen af ideer vi i fremtiden kan komme til at arbejde med. Der er ingen garantier, men den er kommet et skridt videre. 

I samme omgang vil jeg høre, hvor du ellers tænker det giver mening at have fordelingsnøglen? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Tak for svaret.

Jeg vil jo som udgangspunkt gerne have muligheden for at bruge fordelingsnøglen alle steder, hvor det er muligt at vælge en afdeling. Jeg kan nok pinpointe fem-seks steder, hvor det relevant.
Men selvfølgelig især i Jeres ny funktion - "ændring af afdeling". Det er lige netop her, der er et udtryk for, at man har glemt at ændre på transaktioner, hvor muligheden for fordeling ikke har været tilgængelig.
Endvidere "Afdeling på alle posteringer" i opsætning af kassekladde. Her kan fordelingsnøglen ikke anvendes.
Men gudskelov er den med i kontoplanen.

Og så et lille pip ekstra. Når der er sat "Afdeling på alle posteringer" i opsætningen af kassekladden, så skal afdelingen naturligvis også sættes på import af FI-adviseringer, så man ikke skal rette det til på de par hundrede transaktioner, der af og til kommer ind.

mvh
Finn
e-consultic.dk