Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Samlet "vare" / træk fra flere varer på én linje.

+1
Varesalg / Lagerstyring

Jeg savner en mulighed for at fakturere én vare som en samlet pakke af varer.

Eksempel:

Varelinie på faktura:

"Bisættelse i henhold til aftale" - 10.000 kr

Moms indeholdt i faktura 500 kr.

Bagved liggende 2 varer i "pakken":

vare 1) Bedemands assistance 7500 kr. (ingen moms)

vare 2) Kiste 2.500 kr. (inkl. 500 kr i moms)

Lige nu er vi nødt til at oprette en momskode med 5% salgsmoms - men hvis vare1 prisen svinger passer momsen ikke.

På forhånd tak
i Forslag » Salg af (150 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Mathias og tak for dit forslag

Vi har i dag muligheden for at lave en varesamling. Det er nemlig en 'pakke' af vare, hvor de flere påføres via en samling. Her kan du sætte de to vare sammen og give dem et navn. I dit eksempel "Bisættelse i henhold til aftale". Under varesamlingen påfører du så de to varer. Når denne varesamling vælges, så vil begge varer blive lagt på fakturaen. Du kan se, hvordan du laver en varesamling her: https://www.e-conomic.dk/support/artikler/opret-varesamlinger-med-lager

Momsen bliver styret ud fra varegruppen, så du kan have de to vare i hver sin varegruppe, hvor momsen er korrekt.  

Moms og varegrupper kan du læse mere omkring her: https://www.e-conomic.dk/support/artikler/styr-momsen-ud-fra-varegrupperne-i-e-conomic

Hvordan vil det løse din udfordring? Du må meget gerne komme med spørgsmål eller kommentarer, så vil jeg hjælpe dig bedst muligt. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hey Jesper

Tak for dit svar :-)

Funktionen med varesamling er egentlig super fin - eneste udfordring er at jeg på fakturaen gerne vil have det til at stå som én linie og ikke "alle" varerne i samlingen.

Giver det mening?

Hej Mathias

Det giver rigtig god mening. Hvis man er lidt grov, så kunne man omtale som 'produktion', hvor man sætter to varer sammen til en og den mulighed har vi desværre ikke i dag. 
Det er heller ikke noget vi kommer til at lave lige nu, men vi har et større projekt i gang med vores lager. Jeg vil give til forslag videre til det team, der sidder med vores lagermodul lige nu. Det er ikke en garanti for det kommer med, men så er det en del af deres overvejelser til, hvordan vores lager i fremtiden skal se ud.
Alternativ er du meget velkommen til at kontakte vores branche team nu og her og se på, hvilke løsninger vi kan tilbyde med eksterne partnere. Du kan fange dem på branche@e-conomic.com eller ved at ringe på 78 79 19 55.

Mange tak for at følge op og rigtig god dag smiley