Informizely customer feedback surveys

Låst kunder = ingen mulighed for at søge i arkiv

0
Kære e-conomic

Vi har jævnlig det "problem" at vi gerne vil søge noget frem i arkivet på låste kunder. Som det er nu, skal vi gå ind og låse kunden op, inden vi kan søge ud på dem, og bagefter skal vi huske at låse dem igen, så vores bogholderi fungerer som det skal. Det virker som rent Molbo arbejde og er tungt!

Jeg har stort ønske om at man i arkiv kan søge ALLE ordrer ud, OGSÅ dem der har låste kunder. Hvis man så forsøger at tage en kopi af en låst kunde, så bør der komme en pop-up med advarsel om, at det ikke kan lade sig gøre, og man er nød til at vælge en ny kunde (i pop-up vinduet), som man så kan kopiere til.

Det er ulogisk at man ikke kan søge alle ordre ud i ens arkiv ;)

Venlig hilsen
Anita, Subcolor
i Forslag » Salg af (860 points)

1 Svar

Hej Anita, og tak for dit indlæg.

For at tage den første del i dit forslag her først, så kan jeg se at man godt kan søge en orde eller faktura frem selvom selve kunden er låst. jeg tænker derfor problemer ligger i at du ikke længere kan søge på den specifikke kunde ude i arkivets søgefunktion som du gerne vil have lavet om? Kan jeg få dig til enten at bekræfte eller uddybe dette?

I forhold til anden del, så ser det stadig ud til jeg kan godt søge alle ordre ud, også dem på spærrede kunder, så her må jeg misforstå dig lidt. Hvad tænker du på her?

Venlig hilsen/Best regards

 

Peter Smidt-Nielsen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Forslag af (3.9k points)
Hej Peter

Tak for dit svar.

Det er korrekt at man godt kan søge en ordre ud på en låst kunde via fx. ordrenummer eller tekst, men du kan ikke på forhånd afgrænse din søgning til at være en spærret kunde. Det er et problem for os. Vi kender sjælden det specifikke ordrenummer vi skal finde, og søger vi tekst eller andet, så kommer der så mange ordrer ud, at det ikke kan bruges til noget udover at bruge en masse tid på at kigge dem igennem enkeltvis ... vi må derfor ind og låse kunden op - søge det vi skal søge - og ind og låse kunden igen (hvis man altså lige husker det imellem de forstyrrelser der er)

Vi mangler at kunne søge i arkiv på låste kunder. For at kunne bruge det som en ekstra afgrænsning af søgningen :)

Fx. en funktion der kører hvis man laver en kopi af en ordre fra arkiv på en låst kunde, hvor der kommer en pop-up besked op om at kunden er låst og at der skal vælges ny kunde for at lave en ny ordre/tilbud eller andet, det vil være fantastisk!

Venlig hilsen
Anita/Subcolor
Hej igen Anita, og tak for dit svar.

Det giver lidt bedre mening nu for mig. Så man kan sige selve problemet du har her er faktisk at du rigtigt ofte vil kopiere ordre, som allerede indeholder de varelinjer som du skal bruge, men til en ny kunde? Og dette kan du så ikke hvis kunden er spærret. kan du bekræfte dette?

Hvad er grunden til i så hurtig spærrer jeres kunder, efter i har fakturereret dem? De fleste af vores brugere spærrer ikke deres kunder, før mange måneder eller måske år efter i nogle tilfælde. Bare så jeg også har en ide om hvorfor problemet her opstår til at starte med?
Hej Peter

Ja du har fat i det rigtige :)

Vi har flere store kunder som fusionerer eller lukker og åbner op under andet cvr nummer, og vi har også ofte opgaver som ligner noget en anden kunde har fået (arbejder inden for tryk og reklamebranchen og der sker der jævnlig ændring i kunderne).

Venlig hilsen
Anita/Subcolor
Hej Anita.

Det lyder godt at jeg er ved at få fat i den lange ende :-)

Hvad er grunden til i spærrer disse kunder efter fakturering så hurtigt, hvis i nogengange skal genåbne dem igen? Grunden til jeg spørger om dette er som førnævnt at det ser vi faktisk ret sjældent af man gør, før efter et godt stykke tid.
Hej Peter

Jeg tror du alligevel faldt af vognen ;)

Vi spærrer ikke efter fakturering ... det gør vi aldrig.

Vi spærrer dem som jeg nævner når de ændrer cvr nummer, så opretter vi en ny kunde med nyt CVR .. det sker af og til at reklamebutikker lukker for at starte op under nyt cvr nummer. Ligeledes har vi flere kunder som fusionerer og der har vi masser af oplysninger i de berørte kunder som bliver spærret og den nye fusioneret kunde er den aktive kunde. Hvis kunder ikke betaler langvarigt spærrer dem også.

Den eneste spærrede kunder der genåbnes er dem er spærret pga. manglende betalinger ...alle øvrige kunder skal gerne forblive spærret, netop fordi de enten ikke eksisterer med det CVR nummer eller fordi de er lukket og fusioneret ind i andre firmaer. MEN fordi vi ikke kan søge i arkivet efter gamle ordrer på spærrede kunder må vi ofte ophæve spærringen, lave søgningen i arkiv og finde det vi skal bruge til den nye kunde ... og bagefter huske at gå ind og spærre kunden igen (fordi han var spærret da vi startede). Det virker ulogisk at arkivet på den måde er "lukket" for spærrede kunder :)

Venlig hilsen
Anita/Subcolor
Okay ja nu er jeg i hvert faldet helt med på hvad det er som foregår. der vil jeg være helt ærlig at sige at det er meget specifikt for lige nøjagtigt den måde jeres virksomhed har af behov, og ikke et behov som vi ellers har hørt fra vores andre af vores brugere. Dette kan til gengæld være irriterende for andre brugere som med vilje har spærret deres kunder netop for at de ikke kan komme til at vælge dem i sådan situation  (et eksempel er at du har oprettet den samme kunde to gange ved en fejl)
Derfor vil jeg være helt ærlig at sige at vi vil skulle bruge den her form for feedback fra flere brugere før det er noget som vi vil overveje at indføre.
Hej Peter

Det er helt ok, men synes virkelig det er meget ulogisk og tungt at man kan søge på et specifikt gammelt ordrenummer på en lukket kunde og få ordren frem, men man kan ikke søge på en lukket kunde og finde alle vedkommendes ordrer.

Søger man et ordrenummer på en lukket kunde, så kan man ikke kopiere til ny ordre, og den funktion skulle da blot være det samme hvis man søgte på lukkede kunder. Selvfølgelig skulle man ikke kunne oprette en ordre til en lukket kunde, der skal være en bremse, så man er tvungen til at vælge en åben kunde.

Jeg er dog ikke med på det du mener med at oprette en kunde flere gange ved fejl, hvordan det lige kommer ind under det her.

Vi må være enige om at være uenige om manglen på denne funktionalitet, og vi fortsætter med vores stormP løsning når vi skal finde gamle kunders ordrer ;)

Venlig hilsen
Anita, Subcolor
Hej Anita.

For lige at få lukket den af på en god måde så vil jeg sige at jeg sagtens kan se at funktionen her vil være lækker at have i jeres tilfælde. Det vil dog helt sikkert være vigtigt for os at vi ser noget mere efterspørgsel efter at funktionen skal være anderledes før det er noget vi tager op til overvejelse om det skal ændres. Der kommer rigtigt mange gode forslag som vi skal prioritere imellem.