Informizely customer feedback surveys

SmartBank mangler lidt smart

0
Hej e-conomic

Anvender man SmartBank kan man klikke på knappen "Autoforslag". Har man et par hundrede betalinger, finder maskineriet næsten alle kreditorer. Det er sgu smart.
Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor SmartBank ikke kan udligne fakturaen på kreditoren. Det er ikke smart.
Er beløbet der, så er det dér, er beløbet der ikke, så er det dér ikke. Og er der to eller tre, så kan man jo vælge. Det er smart!
Tænk, hvor meget tid, der kan spares.

mvh
Finn
e-consultic.dk
i Forslag » Bogføring af (9.8k points)

1 Svar

Hej Finn, og tak for dit indlæg.

Sådan som autoforslag virker lige nu, så vil systemet godt kunne udligne en kreditor faktura direkte, men det kræver at systemet kan finde fakturanummeret i  din tekst på bankposteringen, så det kan godt lade sig gøre på nuværende tidspunkt, men det kræver du bruger en lidt anden tekst når du skal sender pengene til din leverandør i banken.

Du kan læse mere om hvad den gør her: https://www.e-conomic.dk/support/artikler/om-autoforslag

Vi er også i gang med at kigge på hvordan vi kan lave denne her funktion endnu bedre ved jeg. Hvor lange udsigter dette har, kan være svært at sige på nuværende tidspunkt.

Venlig hilsen/Best regards

 

Peter Smidt-Nielsen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Forslag af (3.7k points)
Hej Peter
Tak for dit svar.
Vil du anvise en metode til at ændre betalingsfilen, så leverandørnavn og fakturanr vises på bankposteringen, så jeg kan få den ønskede udligning.

mvh
Finn
e-consultic.dk
Hej Finn.

Det kan jeg godt, men det er lidt forskelligt alt efter hvordan du bruger dit system. Hvis du bruger den normale kassekladde, så kan du bede systemet om at skrive det automatisk. Dette vil også hjælpe i smartinboks.

Det er dog vigtigt man skriver fakturanummeret før man vælger leverandøren hvis man bruger den normale kassekladde. Jeg viser det lige i en video: https://www.screencast.com/t/FEHHNxKnPN

Hvis du har flere spørgsmål til dette så skriver du endelig bare her eller på supporten.
Hej Peter
Tak for dit svar og din video.

Med al respekt tror jeg bare, du tager fejl. Dels fordi den tekst, der står i beskedfeltet ikke fremgår af bankposteringen i SmartBank, dels fordi størstedelen af mine betalinger er med FIK-kode.

Men jeg giver det en chance, tjekker op på det og vender tilbage.

Mvh
Finn
e-consultic.dk
Hej Finn.

Det lyder godt du får testet dette.

Det skal gerne virke, da det har vi stående i vores guide det skal: https://www.e-conomic.dk/support/artikler/om-autoforslag#_ga=2.95164700.1073218599.1626247010-243626471.1624257639

Hvis det ikke virker så må du endelig sige til, så må jeg undersøge sagen noget dybere, for at se om der er noget jeg misforstår. :-)

Hej Peter
Nu har jeg læst vejledningen i dokumentet, som du annviste, og det var præcist, som jeg forventede. Dokumentet nævner intet om beskedfelt overhovedet, og jeg har endnu ikke oplevet en udligning, skønt beskedfeltet/FIK-kode er udfyldt.

Som det fremgår af dokumentet, skal teksten identificeres med et fakturanummer. Det skal blot ændres til "Hvis teksten kan identificeres med et leverandørnavn" 

Leverandørnavnet fremkommer som bekendt fra "Automatisk tekst" fra leverandørkortet. Em umiddelbart løsning kunne så være et dynamisk [fakturanummer] i automatisk tekst.

mvh
Finn
e-consultic.dk  

Hej igen Finn.

Det kan jeg godt følge dig i. Det er mig der blander æbler og bananer her. Da vi faktisk er i gang med en helt ny funktion som hedder Smartpay. Her vil jeg komme med din feedback til dem. Jeg kan ikke snakke alt for meget om hvad modulet her går ud på, da der intet officielt er kommet.