Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Definere salgskonti på hver enkelt kunde

+1
Hej,

Det ville være rigtig lækkert, hvis det var muligt at opsætte kunder ligesom med leverandører og definere hvilken salgskonto kunden "hører til".

På den måde ville muligheden for fejl være lavere på de af vores kunder, hvor de bruger et eksternt faktureringssystem og vi bogfører dem som manuelle salgsfaktura, vælger kunden og udfylder resten manuelt. Fx på kunder indenfor EU og udenfor EU, som skal bogføres på tilsvarende salgskonti knyttet til eller ej rubrik B EU salg ved indberetning.
i Forslag » Kunder af (210 points)
status opdateret af 🔒

4 Svar

hej Jeanet

Jeg kan godt se at dit forslag kan give mening, hvis man som dig bogfører salg som Manuelle kundefakturaer. Dog bogfører størstedelen af vores brugere salg via fakturaer i e-conomic og så er jeg bange for at et felt på kundens stamkort vil være misvisende, da salg via fakturaer bogføres ud fra opsætningen af varegruppen.

Så jeg afventer lige om der kommer feedback fra andre brugere der har samme ønske som dig, og så hører du fra mig igen :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Jeg er helt enig i, at det kan være misvisende hvis man ikke skriver 'salgskonto v. manuel salgsfaktura' over feltet eller måske med en lille 'i' knap, men det er der jo heldigvis råd for.

Jeg kan oplyse, at jeg ved af erfaring, at rigtig mange af mine revisor/regnskabskonsulent kollegaer får allerede bilag ind med allerede udstedte salgsfaktura, som bogføres via manuelle salgsfaktura, så det ville falde på et tørt sted for mange andre end mig selv.

Jeg bogfører for mange forskellige kunder og jeg har både kunder som fakturerer fra e-conomic og som ikke gør.

Jeg ser frem til at høre fra dig om det kunne være muligt.

Med venlig hilsen
Jeanet
Forslag af (210 points)

Et svar på om det kan blive lavet kan jeg ikke give dig, da der er en lang udvælgelsesproces inden vi kommer så langt, men jeg kan lægge dit forslag i Ønskebrønden og hvis det så får stor tilslutning af andre brugere, vil vi overveje det om det er blandt de bedste ideer.

Så du må ha' dine kolleger med samme ønske til at stemme på dit forslag wink

Forslag af 🔒 (55.9k points)
hej Jeanet

Dit forslag har ligget i Ønskebrønden i 4 mdr og kun fået en enkelt stemme så ved seneste gennemgang har vi fjernet dette forslag og valgt at fokusere på ideer som flere kunder har givet udtryk for at de ønsker sig.

Alle input er værdsat også dem der ikke resulterer i en ændring af programmet, så jeg håber du har lyst til at dele dine ideer med os igen en anden gang.
Forslag af 🔒 (55.9k points)