Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Varernumre/ priser

0
Hej

Vi har brug for kunne stoppe automatisk gennemsnits/vejl. beregning af kostpris hvilket er ren nonsens når man arbejder med varierede priser.

Under varen er der ingen adgang til kostprisen selvom feltet fremstår.

Under tilbud/salg hedder salgsprisen så enhedspris og man kan ikke se kostpris (kostpris savner vi at kunne se derinde).

For kunne lave korrekte kalkulationer rigtig og hurtig i tilbudsfasen mangler dette, og vi er tvunget til lave eksta bregninger i excel og skal derefter overføre manuelt. Det er noget af en bøvlet proces når man laver ca. 2500 tilbud om året.

Håber i vil se på det.

P.f.t. Michael
i Forslag » Salg af (190 points)

1 Svar

hej Michael.

Det er korrekt at man ikke kan taste en kostpris ind på varens stamkort, da e-conomic beregner kostprisen ud fra indkøbsprisen, så hvis du den ene dag køber 10 varer hjem til 10 kr. og næste dag køber 10 varer hjem til 20 kr. så vil du have en gennemsnitlig kostpris på 15 kr.

Altså beregner e-conomic kostprisen ud fra den samlede varelagerværdi.

Hvis du ikke ønsker at benytte gennemsnitlige kostpris eller vejl. kostpris (hvilket i e-conomic anvendes hvis man ikke har varen på lager), hvilket kostprisprincip ønsker du så i stedet?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Vi har ikke et lager som sådan, udligner bare salg og indkøb.

Vi vil gerne kunne slå automatisk beregning fra og selv påføre de priser fra sag til sag.

Dette er alt for unøjagtig und derved ikke til nytte.

Vigtig for os er, at kunne se via lageroversigt, antal og priser på hver vare, hvad angår faktureret, ordre samt tilbudt, og det modsatte, hvad der blev købt ind og hvilke indkøbs-priser vi har kalkuleret med ved et tilbud.

Det vil være de mest aktuelle info, dersom vi laver 2500 tilbud om året og kun 10-15% bliver til ordre.

//Michael
Ideen med Lagermodulet i e-conomic er at have styr på hvordan værdien af lageret påvirker regnskabet og dermed er der behov for kostpriser på de varer man har på lager. Man kan derfor ikke slå automatisk beregning af lagerværdien fra.

Som jeg forstår på dig har du behov for ren antalsstyring, er det korrekt forstået?

Vi er ved at udvikle på vores lagermodul og kigger ind i mulighederne for at anvende andre kostprisprincipper, men vi kommer ikke til at tilbyde en lagerfunktion som kun tager højde for antal og ikke værdi.
Mht til lagermodulet forstår jeg princippet, men den er jo ikke nøjagtig hvis den laver et gennemsnit og vi komme ikke til stole på dette.

Vi har ikke behov for antalsstyring, den er der og virker.

Hvis gennemsnitsberegning ikke kan slås fra, er der jo trist og ikke noget gør ved.

Der mangler i det mindste adgang til se korrekte værdier i vareoversigten når vi eks. har lavet et tilbud. Se til hvilke priser er en vare blevet tilbudt.

Dette er ikke tilgængelig i vareoversigten.
Hvis du benytter Lagermodulet korrekt og  altid har dine vareindkøb bogført som vareleverandørfakturaer, så vil kostprisen være korrekt ud fra gennemsnitsprincippet :)

Er det korrekt forstået at du ønsker et overblik magen til det du finder under Lager - Varer når du opretter en tilbudslinje og vælger en varer her?
Den nyeste købspris er ikke den mest aktuelle! De findes i de beregninger når, man laver de nyeste tilbud. Dderfor burde de info kunne efterlades.

Når jeg er i lager/vareoversigt, kan jeg se hvad der er faktureret og købt til dette. Og jeg kan se det som er i ordre indtil det bliver faktureret.

Jeg kan ikke se hvad vi har tilbudt.
hej Michael

Dit forslag har ligget på forum i en god måneds tid uden input fra andre, så lige nu fortsætter vi med de udviklingsideer til Lager som allerede er på tegnebrættet :)