Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ændring af nummerserie

+1
Hej

Jeg kunne godt tænke mig at man kunne ændre i nummerserien på projekter. Hvis man ved en fejl er kommet til at skrive et for højt nummer er man låst til at fortsætte derfra. Jeg forstår ikke at man ikke allerede kan på samme måde som man kan på fakturaer, rykkere mv. men har fået af vide af supporten at det ikke pt er muligt og derfor dette indlæg.

Håber det bliver muligt i nær fremtid.
i Forslag » Projektstyring af (130 points)

2 Svar

hej Birch

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener, du kan godt ændre nummer på et eksisterende projekt.

Det gør du ved at gå ind i Alle indstillinger - Katergorier og enheder - Ændring af numre - flueben i Projekter.

Gå derefter til Igangværende projekter - rediger  - ændre nummeret.

Vil det løse din udfordring? Ellers må du meget gerne uddybe din udfordring :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej.

Det var ikke helt det jeg mente. det er i nummerserien man ikke kan ændre.

Vi har fået oprettet og afsluttet (desværre) et projekt med nr. 9999, så nu kommer den med nr. 10000 som næste nr, men vi var kun nået til nr. 430. Jeg var ikke opmærksom på at man dette ene sted ikke kan ændre i nummerserien idet man med fakturanr, ordrenr mv kan ændre hvad næste nr er.. og man kan jo også gøre det med bilagsnr hvis man kan fået skrevet et for højt nr.
hej igen

Tak fordi du ville uddybe :)

Automatisk nummerforslag i projekt fungerer efter samme princip som Automatisk nummerforslag funktionen i Kunder, Varer og Leverandører. Altså at den tager næste nummer efter det højeste nummer man hidtil har anvendt.

Jeg kan godt se udfordringen når man så har afsluttet et projekt med højt nummer og ikke kan ændre dette og fortsætte med et lavere nummer.

Jeg har ikke hørt ønsket fra andre brugere for nylig så jeg vender lige tilbage til dig om en månedstid for at få en ide om hvor mange brugere dette vil komme til gavn.

Det du evt. kan gøre nu er at ændre din nummerserie så du kalender næste projekt 10430 og så kører derfra :)
Hej igen.

Selvom dit forslag er ganske fint, så er det ikke noget vi kommer til at lave nu.

Jeg håber du kan bruge ideen om at sætte et par cifre mere på jeres nummerserie :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)