Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Felt til Land of Origin og tarifkode

+10
Hej Economic

Jeg kommer med et forslag, som jeg kan forstå på jeres egne support-kollegaer og i dette forum, at I er blevet præsenteret for adskillinge gange før, men ikke selv endnu har fundet særlig vigtigt at gå videre med på trods af det er lovpligtig information, der mangler på jeres faktura, når man eksporterer uden for EU.

Det drejer sig om felter til "Land of origin" og "Tarifkoder". Disse oplysninger er lovpligtige, men ikke standard på jeres faktura til eksport.

I kommer selv med cowboy tricks, som at bruge andre felter, fx som at bruge stregkode feltet til Land of origin. Dog er stregkoden også en oplysning, der kræves på faktura til eksport.

Sjovt nok kan man godt tilføje feltet land of origin i faktura layout, men der er bare ikke noget felt under opsætning af varer-info, hvor man så kan skrive land of origin, hvor oplysningen så kan trækkes fra.

Land og origin og tarifkode mangler som felt i vare-opsætning, så disse oplysninger kommer automatisk med fakturaen, hvis dette ønskes, og derved sættes op i layout og trækkes fra vare-info, og uden at bruge cowboytricks!!

Det er simpelthen for sølle, at I med de priser I har på jeres regnskabsabonnement kun har cowboyløsninger på lovpligtige faktura-oplysninger, og ikke vælger at lytte til de mange henvendelser I efterhånden har fået på netop manglen af disse oplysninger.

Er det noget I har tænkt jer at handle på snart?? Hvis ikke, så giv lige lyd, så kan jeg kan handle derud fra:-)

Ha´en god dag.

MvH

Christiane
i Forslag » Salg af (220 points)
status opdateret af 🔒
Hej Christiane
Jeg er fuldstændighed enig med dig i, at felter skal bruges til det, de oprindelig er tiltænkt til. Ellers ender det hele i ragnarok. og det bliver endnu sværere at bruge disse felter i fremtiden.  Cowboydere er noget, der hører til fiktion i Amerika. Tillige mangler vi datavalidering på disse felter.
Det haster, at e-conomic tilpasser sig den virkelige verden.
Kom nu ind i kampen - e-conomic - og få de nødvendige felter oprettet, efterhånden som behovet opstår.

mvh
Finn Andrea
e-conomic.dk
Det har har jeg ønsket mange gange - det er en af grundene til vi overvejer at skifte til andet økonomisystem.

Det er ret grundlæggende at HS koder, COO koder, og lagerkoder kan registreres. (ekstra felter inder varen)

2 Svar

Hej Christiane 

Mange tak for du deler dine tanker med os. Det er en forespørgsel som af og til dukker op. 
Derfor vil jeg tage dit forslag med videre i ønskebrønden, som er det sted vi løbende udvælger ideer til udvikling fra. 

Det er ikke en garanti for, at vi kommer til at lave lige præcis dit forslag, da vi får rigtig mange andre gode ideer fra vores brugere. Den vurdering laver vi løbende, men nu er det med i puljen. 

Du skal ikke forvente det er en mulighed, der er lige rundt om hjørnet under alle omstændigheder. Jeg ved ikke om det er nok til du kan handle ud fra det, men så har du da lidt.

Du skal nok høre fra os, hvis vi går videre i processen. Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Jeg har også stillet forslaget før. Da det er et lovkrav, undrer det mig også, at e-conomic pt. ikke kan honorere det.

Vi har automatisk integration til Webshipper, men fordi e-conomic ikke understøtter HS-code og COO (i modsætning til WooCommerce), så må vi køre med dobbelt integration, og HUSKE at påføre COO og HS-kode på ikke-EU ordrer, der er tastet manuelt i e-conomic (da ikke alle vores ordrer går ind via Webshoppen). Det er et stort ekstraarbejde med risiko for fejl.
Forslag af (350 points)