Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Eksport af varedata - sproglag

0

Vi arbejder med lagermodulet på 3 sprog og vores kunder efterspørger vores varedata i excel inkl. EAN-koder priser m.v. Naturligvis på deres eget sprog og i egen valuta.

Vi kan fint eksportere disse fra "alle indstillinger" på dansk og i DKK, men da sproglaget ligger separat i lagermodulet, er det virkelig tidskrævende at få dette med.

Når vi f.eks. skal have de tyske varetekster ind i det "danske" ark sker det efter klippe-klistre metoden. Det er tidskrævende og åbner store muligheder for fejl. Kan sproglaget eksporteres på anden måde?

Det virker tosset, at alle data er tilgængelige i e-conomic, men vi kan bare ikke hive dem korrekt ud.

i Forslag » Salg af (350 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag

Vi har ikke eksport, der rammer 100% det du gerne vil. 
Jeg vil dog komme med et bud på en løsning. 
Hvis du trækker fra salg -> varer -> eksporter til excel, så kan du få salgspriserne i de forskellige valuta. Det kræver dog du har valgt den pågældende valuta i visningen. Det skal du så evt. gøre det antal gange du har brug for i forhold til valutaen. 

Næste skridt er at gå navnet med med og så vil jeg anbefale dig at lave en sortering efter navn og så erstatte med den fil du kan trække inde fra sproglaget under lager. Du vil nu have tre filer med valuta og navn i korrekt sprog og valuta. Hvis du vil påføre endnu mere data, så kan du koble den sammen med filen fra alle indstillinger -> eksporter data. 

Jeg er klar over du fortsat skal sætte filerne manuelt op, men du kan gøre det på en rimelig systematisk måde, så du ikke skal tage et felt af gangen, men derimod kan erstatte hele kolonner. 

Jeg håber det giver mening. Ellers spørger du bare ind. Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Jeg har arbejdet med dit forslag, og det hjælper mig desværre kun noget af vejen.

For at trække de data ud, jeg har behov for, skal jeg kombinere de tre filer "alle data" (csv), samt alle varer i valuta og sproglag. Jeg får bevaret de foranstillede nuller, som vores varenr. har i alle filer, men når jeg så vil sortere dem i varenr.rækkefølge, hvilket er nødvendigt, hvis jeg skal klippe filerne sammen (vi har 3-400 varenr.), så sorteres "alle data" på en anden måde end de to andre filer. F.eks. kommer varenr. 010101 før varenr. 0232 i "alle data"-filen. Sproglag og valuta filerne kan godt finde ud af, at sortere 0232 før 010101. I alle tilfælde er kollonnen importeret og sat som "tekst". Løsningen er ikke at sortere efter varenavn, da forskellige varer hos os godt kan have sammenfaldende varenavn (farver)

Jeg skal ikke udelukke, at jeg ikke er skrap nok til excel, men har du et forslag til at løse dette? Det er et tilbagevendende problem for os.

På forhånd tak.

Hej igen

Jeg tror desværre ikke det er dine evner i excel, der er problemet her, men mere de muligheder du har for at arbejde med det.

Det var mit bedste bud på en løsning og jeg må være ærlig, at jeg ikke ser dette som en forbedring, der ligger øverst i vores pulje. Det vil jeg hellere forventningsafstemme omkring fra en start. Vi har fået mange andre gode forslag, som flere kunder har efterspurgt og derfor vil vi starte med at fokusere på dem.

Du skal dog have tak for input og jeg håber du får en rigtig god dag smiley