Informizely customer feedback surveys

Strukturerede adresseoplysninger ved dataintegrationer

0
Integrationen mellem E-conomic og Shipmondo volder mig dagligt problemer, da jeg stort set altid skal ændre adressen i Shipmondo. Jeg har flere gange været i kontakt med Shipmondo herom, og de siger, at de adressedata de kan få fra E-conomic er ustrukturerede, og at de derfor skal gætte på indholdet, hvilket altså resulterer i fejl i ca. 90% af tilfældene.

Vil I venligst overveje at stille disse adresse-data til rådighed på en struktureret måde, så integrationen kan blive gnidningsfri?
i Forslag » Integrationer og apps af (120 points)
opdateret af

1 Svar

Hej Erik,

Mange tak for dit indlæg. :-)

Det lyder meget interessant, da vores API er åbent, så burde alt data være tilgængeligt, helst som det står i e-conomic, og derfor ikke være ustruktureret, men jeg vil meget gerne undersøge det.

Dertil vil jeg meget gerne vide om det er adressefeltet, post nr., by, land på kunden eller om det er samme felter men opsat som leveringsadresse. Da disse 2 felter er særskilte.

Derudover kunne jeg også tænke mig at vide om du i din integration med Shipmondo, gør brug af REST API'et eller SOAP API'et, så vil jeg tage en snak med vores API folk om det. :-)

Ser frem til at høre fra dig.

Venlig hilsen/Best regards

 

Tobias Pinndal

Forum Expert, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
Forslag af (20.1k points)

Hej Tobias

Mange tak fordi du tager dig tid til at gå ind i sagen. Jeg har været i kontakt med Mikkel fra Shipmondo, som siger følgende:

Baggrunden for problemet er at Levering adressen ikke har tilstrækkeligt information til vi kan lave en generel løsning til at alle vores kunde.
Det primære problem ligger i at der ikke er dedikeret navne felt, adresse 2, telefon nummer og email felter. Et andet muligt felt der kunne være nyttige har pakkeshop ID.
På baggrund af forestående mangler, finder folk forskellige løsninger på dette, f.eks. at tilføje navn og adresse 2 i Adresse feltet, hvilket gør at vi ikke kan lave en generelt løsning der er fleksible på tværs af disse kunder.
Vi bruger både SOAP og REST API, problematikken er ikke API centreret.

Hej igen Erik,

Okay, så det er pga. hvordan folk bruger felterne, for generelt er det jo muligt at udfylde alt ovenstående som man vil i systemet. Du kan bl.a. se min video her hvordan jeg sætter det op: https://www.screencast.com/t/R4S6W0DYFI

og evt. vise den til Mikkel. :-)

For derfra er løsningen måske i stedet at lave en guide til hvordan alle shipmondo kunder skal sætte disse oplysninger op, for at det bliver hentet rigtigt ovre i shipmondo. Så de rigtige felter løses.

Grunden til jeg siger dette, er fordi mange bruger disse felter forskelligt, og vi kan derfor ikke blot ændre dem. Ligeledes er der mange integrationer til e-conomic, som også bruger disse felter forskelligt, og derfor kan vi ikke låse dem eller ændre dem, for at tilgodese shipmondo og kunderne her.

Men altså i stedet lave en guide, der viser hvad der skal til, før det kører 100% automatisk, og i stedet ensrette en flow, for alle shipmondo kunder.

Hvis du snakker med shipmondo om dette, og de også tænker det kunne være en løsning, så vil jeg meget gerne tage fat i dem, hvis du kan sende evt. Mikkels eller en andens kontaktoplysninger, så vi kan se nærmere på det. Du kan sende det til info@e-conomic.dk, også ATT: Tobias Pinndal i emnefeltet. :-)
Mange tak for din indsats, Tobias. Jeg kan godt se, at vi har et catch22 her. En masse mennesker, systemer og integrationer bruger de eksisterende felter forskelligt, og det er derfor ikke muligt at lave nogle helt entydige felter, som kan give problemfrie integrationer.

Dit forslag om en guide hjælper, hvis jeg forstår dig rigtigt, ikke rigtig mig. For mig er det ligegyldigt om jeg skal gøre noget særligt i E-conomic eller i Shipmondo. Mine data kommer oprindeligt fra WooCommerce, og flyder sådan set problemfrit over i E-conomic, hvor alt ser fint ud. Det er så integrationen videre til Shipmondo, der giver data, som skal rettes manuelt.

Jeg vil gerne trække mit forslag tilbage, og takke for din grundige behandling af det.
Hej Erik

Det var så lidt, jeg er ked af vi ikke kunne finde en optimal løsning, men håber alligevel at det er okay, den måde det fungerer på nu. :-)