Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Standardmomskode på leasing af blandet bil

0
Hvis man har en varebil, må man tage fradrag for momsen.

Hvis bilen er leaset og man også bruger den privat, må man dog ikke trække hele momsen fra på leasing.

Der må man tage fradrag for 1/3 af momsen. Kunne denne momskode ikke oprettes som standard?
lukket
i Forslag » Moms af (160 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

 
Bedste svar

Hej og tak for dit indlæg

Du kan meget nemt oprette en ny momskode. Det du gør er at gå til det orange tandhjul og alle indstillinger og til venstre under Regnskab og momskoder og klikke på den blå knap "Ny momskode"

Satsen har jeg regnet ud på følgende måde:

Leasing af varebil: 125.000 inklusive moms

Momsbeløb = 25.000 og det du kan fratrække er så 8.333,33

Formel: 125.000-8.333 = 116.666 så 8.333/116.666*100 = 7,14 i sats


Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej
Tak for svar.
Jeg har også selv oprettet momskoden.
Jeg synes bare det kunne være godt, hvis momskoden fulgte med i standardopsætningen, som man vælger ved oprettelse.
Den kan jo godt findes uden nødvendigvis at være tilknyttet en konto i standardkontoplanen.
Hej,

Jeg tillader mig lige at følge op på denne. :-)

Du har ret i at det kunne være fint at få det med i en standard opsætning, men problemet er at man skal sætte en konto op på en momskode, det kan du bl.a. se på *, stjernen udfor overskriften konto, hvilket er opsat i e-conomic til at den skal udfyldes før man kan gå videre.

Jeg tænker dog at vi med fordel kan oprette en guide på e-copedia, der forklarer det, så hvis man er interesseret, kan man bruge 15 minutter på at følge en guide også har man fået det opsat. :-) Jeg vil skrive til vores e-copedia folk, der laver guides. :-)