Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Decimaler på varekøb

0
Jeg kan se at der mange gange tidligere er forespurgt på flere decimaler, primært på salgsfakturaer. Jeg er dog interesseret i flere decimaler på indkøbsfakturaer. Der er et stort behov for dette, da mange råstoffer har svingende priser og indkøbsprisen er på flere decimaler. Når man så derudover skal beregne leverandørbonus går det pænt galt. :-(

Jeg kan se at der er et stort behov for udvidelse af decimalerne. Dette burde I kunne opfylde. :-) Lav det til en opsætning for brugerne, således man selv kan vælge hvor mange decimaler der skal vises i finansen.

Alternativt skulle man give adgang til at regulere slutsaldoen på lagerlinjen. Så istedet for at taste stk antal og enhedspris ind, skulle man taste stk antal og slutsaldo ind, således systemet beregnede stkprisen.

Kom nu ind i kampen, og skab de rammer, som jeres kunder forespørger. :-)
i Forslag » Lagerstyring af (150 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag

Du har helt ret i, at flere decimaler er noget vi har hørt fra andre brugere. Forklaringen af problemet er, at det rent teknisk er en udfordring i forhold den historik, der allerede findes i e-conomic. Jeg har snakket med vores udviklere omkring det flere gange og det er svært at implementere en skæring uden at ødelægge det der allerede findes i historikken. Jeg erkender behovet, men det er ikke noget vi kommer til at lave i denne omgang. 
En mulighed kunne være at sælge 10 stk eller 100 stk som en vare i stedet for at sælge 1 stk. af gangen. Jeg ved ikke om det passer i dit tilfælde, men det ved jeg har virket for andre brugere. 

Jeg håber du kan bruge denne mulighed. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Det er ikke på salgssiden, men på indkøbssiden jeg forespørger. :-)

For min skyld må der gerne blive vist 2 decimaler i stk.prisen, hvis jeg har mulighed for at bestemme slutsaldoen.

Jeg mener bare, at I er ved at have så store kunder, at I må finde en løsning. Kunne I ikke lave en skæring, hvor det kun er fremadrettede indkøb, hvor der kan bogføres flere decimaler. De indkøb der er bogført med 2 decimaler er jo allerede bogført og skal ikke reguleres. Visningen vil jo så bare være 37,250 kr istedet for 37,25 kr. Jeg har svært ved at acceptere et afslag, når man kan se hvor mange der forespørger det. :-)

Op på hesten igen, og se mulighederne frem for begrænsningerne..

Hej igen og tak for at uddybe

Situationen er den samme på køb som med salg. At lave en skæringsdato ville løse historikken og det er noget vi har vendt før. Jeg kan sagtens forstå, hvorfor i ønsker flere decimaler, men teknikken bag er ikke så nem som det kan lyde. Jeg er ikke selv udvikler, men jeg har snakket med vores folk herinde og ud fra deres forklaring, så vil det give problemer. 
Intet er umuligt - men når det er sagt, så det ikke 'bare' at lave en skæringsdato. Der er en masse ting, der skal tages højde for og indtil videre, så er det ikke en af de ting vi har valgt at prioriteret fordi der er andre forbedringer vi i stedet har valgt at fokusere på. Dem vi kigger på i skrivende stund kan du se herinde: https://forum.e-conomic.dk/tag/overvejes

Du er meget velkommen til at hoppe derind og stemme på dem, hvis du føler, at de vil skabe værdi for dig. 
Ellers vil jeg for nu være ærlig omkring, at vi ikke kommer til at kigge på flere decimaler i denne omgang, men vi sætter stor pris på dit input og du er meget velkommen til at komme med andre ideer eller stemme på dem vi allerede nu har til overvejelse.

Rigtig god dag smiley