Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tillægsprocent ved overførsel af omkostninger til faktura

0
Hej med jer
Jeg ønsker mig en funktion, hvor vi kan sætte en tillægsprocent på hver linje vi vil overføre til en faktura.
Altså, derinde hvor vi laver en faktura, kan vi tilknytte et projekt (hvis vi har projektstyring), og derfra kan systemet hente timer eller omkostninger som er indberettet på projektet.
Når jeg så vælger overfør omkostninger, kan jeg se samtlige linjer jeg kan tage med på fakturaen, og jeg kan også se hvis der er lagt en procent på som standard. Men det kunne være fedt, at jeg selv kunne sætte en procent på hver linje, som jeg så kan overføre til fakturaen. Nogle kunder tjener vi mere på end andre, og vi har tit både fastpris projekter hvor det ikke er relevant med tillægsprocent, og også timepris projekter hvor det kunne være dejligt selv at ligge procent på.

Som det er nu, skal jeg ind og åbne hver eneste faktura linje, og tilrette prisen og det kan være et stort stykke arbejde.
Vh Therese
i Forslag » Salg af (150 points)

2 Svar

Nogle kunder tjener vi mere på end andre, og vi har tit både fastpris projekter cbd oil reviews hvor det ikke er relevant med tillægsprocent, og også timepris projekter hvor det kunne være dejligt selv at ligge procent på

Forslag af (140 points)
Jeg forstår ikke dit svar. Vil du uddybe?

Hej og tak for dit forslag

Som jeg læser dit forslag, så handler det om at have forskellige salgspriser på et projekt afhængigt af, hvilke kunden du fakturerer. 

I forhold til aktiviteterne, så kan du lave en særpris på dit projekt, som kan definere en ny salgspris for lige præcis det pågældende projekt. 
Det kan du læse mere om her: https://www.e-conomic.dk/support/artikler/opret-saerpris-i-projekt

Kan det hjælpe dig på aktiviteterne? 

I forhold til omkostningen, så kender jeg ikke jeres arbejdsgange omkring det, men hvis i tjener mindre på en kunde og derfor vil hæve prisen, så tænker forstår jeg ikke helt, hvorfor salgsprisen ikke stiger tilsvarende. Procentsatsen burde nemlig sikre jer den samme avance på salget uagtet den oprindelige købspris. 
Vil du uddybe den del lidt? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Tak for dit spørgsmål.

Det drejer sig om, at vi ikke har valgt at lave en automatisk tillægsprocent på vores varer, for vi har mange forskellige kostpriser, og vores salgspris/avance vil ikke altid være 10% for samtlige varer. Det vil derimod være 8% på nogle varer, 15% på andre, og 10% på enkelte.
Vi får omkring, et skud på tasken, varer fra Stark for 500.000kr-1,5 mio i måneden, og vi kan ikke importere hele starks varekatalog. Ej heller kan vi bruge tid på at sidde og taste hver vare med forskellige tillægsprocenter.

Vi har brug for at kunne vælge vores egen tillægsprocent på forskellige varelinjer, når de bliver overført fra projekt til faktura.
Fx har jeg fået en vare fra Stark, 100m spærtræ til 54kr pr meter. Min indkøbspris er jo den samme, uanset hvilen kunde jeg skal fakturere den til. Ved fastpris projekterne, kan jeg ikke tjene så meget på den, og der beregner jeg alligevel min avance ud fra fastprisen.
Ved timepris projekterne, overfører jeg de 100m spærtræ til 54kr pr meter til min faktura til kunden, men kunden skal ikke have min indkøbspris. Jeg skal helst tjene lidt på det, og her kunne jeg med den her kunde godt tænke mig at tjene 15% på det. Og derfor kunne det være fedt, ved overførselsvinduet hvor jeg alligevel kan se tillægsprocent fra varegruppen, at jeg selv kan redigere procenten.

Jeg forstår godt man kan oprette en masse varegrupper med forskellige procenter på, ELLER man kan oprette alle varer, men min opfattelse er, at når man først har oprettet en vare eller varegruppe, så kan man kun ændre den ved at lave særpris på projektet/kunden alligevel. Og så er det ikke tidsbesparende i mine øjne.

Giver det mening? Ellers har jeg mulighed for at vise dig hvordan funktionen ser ud i vores gamle regnskabssystem, så du ved hvad jeg taler om. :-))

Mvh Therese

Hej Therese

Det giver mening for mig nu. Tak for opdateringen.
Der er lidt forskellige ting jeg bider mærke i her. De varer som kommer ind på projektet bliver lagt ind via en omkostning. Her er der knyttet en tillægsprocent. Du siger, at I ikke kan bruge tid på at definere, hvor hvilken gruppe de enkelte varer skal lægges ind i, men at det er nemmere at skulle påføre rabatten hver gang. I styrer selvfølgelig selv jeres arbejdsgange og jeg kan godt se, at der er kan være en stor opgave i, at sætte det op første gang, men hvis I bruger tiden på at lave opsætningen, så passer det hele efterfølgende og derfor skal det kun gøres en gang. Derfor undrer denne formulering lidt "Ej heller kan vi bruge tid på at sidde og taste hver vare med forskellige tillægsprocenter." - det er jo lige præcis det dit forslag går på, at du gerne vil taste det hver gang. 

Afslutningsvis, så skriver du, at du ikke kan importere hele Starks varekartotek. Jeg er med på, at Stark har rigtig mange varer, men hvis I importerer størstedelen af de varer i normalt bruger, så er i kommet langt. Du kan have rigtige mange varer i e-conomic, så det burde ikke være et problem at have alle jeres standardvarer eller mest brugte varer inde i e-conomic. 

I forhold til forslag, så mener jeg godt, at du kan løse dine udfordringer ved at lave opsætningen korrekt fra starten. Jeg er helt med på, at det kan tage meget tid at få det plads, men hvis jeg kan være lidt hård, så vil vi hellere fokusere på andre ting, hvor man ikke kan klare en udfordring ved at følge den hensigtsmæssige opsætning. 

Du kan dog have mange tak for at byde ind og du er meget velkommen til at byde ind med andre ting i fremtiden. 
Rigtig god dag smiley