Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Samle betalinger til samme kreditornummer?

0
Hej e-conomic

Kan I gøre det muligt at samle betalinger til samme kreditornr.? (På samme måde som bankbetalinger, bare med kreditornr. i stedet.)

Det ville lette arbejdet med at samle betalingerne, så jeg ikke manuelt skal rette eller sende flere filer til banken. :-)

Vh Helle
i Forslag » Bank af (5.9k points)

2 Svar

hej Helle

Tak for din forespørgsel.

Kreditornummer/FI-numre er kendetegnet ved at OCR linjen identificerer en specifik faktura og når denne indlæses i modtager økonomiprogram så udlignes denne ene faktura. Derfor kan man ikke samle betalinger til samme kreditornummer, da hver OCR linje er forskellig.

Sender din leverandører fakturaer med samme OCR linje på flere fakturaer siden du ønsker at lave én samlet betaling?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Jeg har en flere leverandører der sender mange fakturaer i løbet af en måned og de har intet imod at modtage betalingen som 1 samlet postering - deres system kan åbenbart godt håndtere det. :-) (Også selvom jeg bare vælger 1 af linjerne fra 1 faktura).

Det kunne minimere antallet af vores posteringer, så vi måske ikke behøvede at lave så mange. :-)

God weekend. /Helle
Det du kan gøre i stedet Helle, er at aftale med din leverandør at du må lave betalingen som en bankoverførsel. Så kan du kombinere betalingerne for mange fakturaer og kun få én overførsel og én betalingspostering.
Ja, det vil jeg prøve.

Vh Helle.
hej igen Helle

Jeg kan ikke huske om du arbejder med Smart inbox, men hvis du gør kan du sætte leverandøren op med fast bankkonto og sætte flueben i Ignorer betalingsinformationer fra dokument, så vil posteringen blive oprettet med bankkontoen hver gang og dermed gøre det nemt for dig at lave en samlet betaling til din leverandør.
Forslag af 🔒 (55.9k points)