Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Notat på faktura til kunden

+1
Det kunne være en stor hjælp, hvis det var muligt at skrive en bemærkning på en faktura på kunderne(også gerne på leverandørerne).

Hvis jeg nu f.eks. rykker en kunde for betaling og jeg har talt med kunden, vi aftaler han betaler om 5 dage, så kan jeg skrive det på som bemærkning. Eller hvis vi har aftalt at at han skal have en kreditnota på 2 timers arbejdsløn fordi ...... Eller en helt anden bemærkning. Når man så har lavet en bemærkning, så kommer der en stjerne/farve et eller andet, så man kan se det på posterne på kunden, at der er en bemærkning til en faktura. Det ville også være super godt hvis man så kunne få den bemærkning med ud på en saldoliste pr. faktura.. Ved dette bruges i andre systemer og det hjælper en rigtig meget, så man ikke skal have alle mulige sedler med aftaler man skal huske.

Et plus kunne jo så være, hvis man kunne sætte en dato på, for en notifikation som i arbejder på nu - at man så fik en reminder om at tjekke det man har skrevet.
i Forslag » Salg af (230 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Helle

Tak for dit indlæg, som jeg lige vil lade stå åbent i en måneds tid, for at høre andre kunders kommentarer/ønsker om dette.

Du hører fra mig

Rigtig god dag til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)

Hej Helle

Jeg tænker at den nye funktion med Notifikationer enlightened som netop er releaset i e-conomic kan være en løsning på dit ønske.

Nu kan man få besked når man har en note, der er passeret opfølgningsdato, eller hvis en salgsfaktura når forfald. Se guiden her.

Du nævner scenariet om at kunde betaler om 5 dage, det kan du enten oprette en note med en notifikation på, eller du kan ændre forfaldsdatoen på fakturaen og så få en notifikation når den nye forfaldsdato nås.

Jeg håber at du vil blive glad for den løsning smiley

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Tænker ikke rigtig det vil hjælpe mig, ikke som ønsket. Det andet kunne jeg lige så godt ligge i min Outlook som en reminder.

Blot fordi man laver en aftale om f.eks. kunden først betaler om 5 dage, så har jeg ikke lyst til at rette det på selve fakturaen. Så får jeg et forkert grundlag på diverse liste hvor jeg har en forfaldsdato på.

Jeg kunne godt tænke mig, at når du trække en saldoliste på kunderne, med detaljeret information, at noten på den enkelte faktura så kom med på den liste. Så når du sidder med en lang liste, kan du se du har en aftale med den kunde. Jeg bruger f.eks. saldolisten til at se på inden jeg laver rykkere mm. Så der ville den være en rigtig stor hjælp.

Mvh Helle
Hej igen

Benytter du Opfølgningslisten? For den vil være et oplagt valg at printe sammen med saldobalancen.

Så får du et overblik over noterne du har lavet på kunderne og du kan endda lave en notetype det hedder Faktura eller noget andet der giver mening for dig så du nemt kan sortere på alle de noter som vedrører fakturaer og rykkere.