Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Enheder/Dimension på manuel kundefaktura

0
Hej.

Når jeg bruger E-conomic i vores landbrug, så er det yderst sjældent vi selv fakturere vores aftagere af vores varer. Der kommer altid en afregning fra dem. Derfor bruger jeg at bogføre de afregninger som manuelle kundefakturaer.

Nu er jeg kommet i gang med Dimension, og der mangler jeg virkelig at jeg kan sætte enheder på de afregninger jeg bogfører som manuelle kundefakturaer. Præcis ligesom man kan sætte enheder på når man bogfører en kreditor faktura normalt.

Kunne det ikke laves? Jeg tænker ikke jeg er den eneste der håndterer afregninger i stedet for fakturaer.

Alternativt skal oprette aftageren som en kreditor og postere afregningen som en kreditnota, men det giver et forkert billede på kreditor/debitor liste.

På forhånd tak :)
/Martin
i Forslag » Salg af (120 points)

1 Svar

hej Martin

Tak for dit spørgsmål.

Du kan allerede nu sætte Afdeling på en Manuel Kundefaktura - se her:

Hvis du ikke har feltet her, så skal du tjekke din Feltrækkefølge - se guiden her

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita.

Tak for dit svar. Jeg har godt fundet afdelingsfeltet, det var dog mere enheder jeg gerne ville påføre de manuelle kundefakturarer. Kan det ikke lade sig gøre? :)

/Martin
hej igen

Manuelle kundefakturaer er tiltænkt den situation hvor man blot ønsker at registrere en omsætning.

Hvis man ønsker at udspecificerer på varer/enheder så skal salget oprettes via en faktura i Salgfanen.

Hvad er grunden til at du opretter dit salg som Manuelle kundefakturaer i kassekladden?
Hej igen.

Det skyldes at langt det meste omsætning vi har på en landbrugs virksomhed det får man afregninger på. Altså DVS vi ikke selv skriver fakturaer på særlig meget.

De afregninger bogfører jeg som manuelle kundebilag for at debitor/kreditor stemmer.

Der ville jeg gerne have antal på fx en afregning af korn.

Alternativt skal jeg bogføre afregningen som en kreditnota på en kreditor. Manuel kubdefaktura giver bare mere mening så debitor/kreditor listen stemmer og det giver et retvisende billede af skyld og tilgodehavender

Mvh Martin
Hej igen :

Min kollega Jesper kom med det forslag at du kan oprette din manuelle kundefaktura som en flerbenet postering.

Dvs. at første ben er Manuel kundefaktura - her vælger du kunde, beløb og evt. fakturanr.

Så trykker du gem og fortsæt og skifter typen til finansbilag - får skriver du beløbet, udfylder din omsætningskonto i Modkonto og her får du så mulighed for at sætte antal og enhed på.

Når du bogfører det som finansbilag kan du dog ikke trække en omsætningsstatistik på enhederne, men du kan fx trække rapporten Kontokort og medtage enheder, så kan du se antal og enheder på kontoen.

Hvad siger du til den løsning, kan den evt dække dit behov?