Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tilføjelse af endnu en type under salg-fakturering-rykker

+1
Hej

Jeg kunne godt tænke mig, at der under salg-fakturering-rykkere blev tilføjet endnu en type fx. navngivet "betalingspåmindelse".

Hos os vil vi gerne sende en påmindelse om forfaldne fakturaer inden vi kommer til rykker 1.

Udfordringen er i dag at sender jeg et kontoudtog med "til dato *" d.d. så bliver brevet selvfølgelig dateret d.d. med kontoudtoget medtager alle åbenstående fakturaer. Jeg kan også vælge at bruge typen "rykker 1", men så vil jeg skulle huske at ændre tekst, gebyr og rentesats mv. alt efter om jeg skal sende rykke 1 eller sende en påmindelse.

Så en type mere der fungere ligesom rykker 1 vil være perfekt :-)

Hilsen Irene
i Forslag » Salg af (150 points)

2 Svar

Jeg kunne også godt ønske mig en funktion a la denne.

Gerne hvor man selv kan vælge dato for påmindelsesudsendelse (dagen før, 2 dage før eller lign)

Hilsen Christian
Forslag af (200 points)
hej Christian

Når du siger at man skal kunne vælge datoen for udsendelsen hvad mener du så? At det er noget der skal ske automatisk eller?

Uddyb meget gerne :)

mvh Tabita
Hej Tabita.

Når man har sat en betalingsdato, så kunne reglen hedde at den 1 eller 2 dage før denne dato automatisk sendte en påmindelse ud til kunden.

Den dag man skulle vælge, det var hvor længe før betalingsdatoen mailen skulle udsendes. Altså om systemet skulle gøre det dagen før, 2 dage før eller tidligere.

Hilsen Christian
Så du vil sende en betalingspåmindelse afsted FØR forfaldsdatoen på fakturaen?

mvh Tabita
Lige præcis. I vores tilfælde vil jeg gerne at det er muligt dagen før forfaldsdato.
Det er ikke en funktion vi kommer til at tilbyde, tag evt fat i nogle af vores partnere der er eksperter i rykkere og hør om de kan tilbyde sådan en løsning.

Gå ind på ikonet Market som du finder ved siden af Tandhjulet i e-conomic - i venstremenu finder du et punkt der hedder Rykker og Inkasso - her er der nogle dygtige samarbejdspartnere, der integrerer til e-conomic og tilbyder automatisk udsendelse af rykker, måske de også kan klare en automatisk betalingspåmindelse.
hej Irene

For at forstå baggrunden for dit ønske så vil jeg gerne bede dig fortælle hvordan du ser forskellen mellem en betalingspåmindelse og en rykker? :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)

Hej Tabita

  • Betalingspåmindelse = forfalden saldo uden rykker gebyr og renter (en venlig påmindelse om forfalden saldo, men ikke at forveksle med et kontoudtog).
  • Rykker = inkl. rykker gebyr og renter og respit.
Reelt set vil man kunne bruge "rykker 1" til begge dele, men det giver mulighed for flere taste/huske fejl da tekst, gebyr og rentesats mv. er forskellig fra betalingspåmindelse til rykker 1. (jo mindre jeg skal huske jo bedre ;-))
Det vil derfor være perfekt, hvis typen havde samme opsætning som rykker 1. 
hej igen Irene

Dit input er værdsat, vi må dog afvise forslaget, da funktionen som den er i dag dækker langt de fleste brugeres behov og vi vælger at prioritere ideer som gør flere brugere glade :)

Du er meget velkommen til at dele dine tanker med os en anden gang, måske er det din ide vi implementerer næste gang :)