Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Anlægsmodul

+1
Anlægsmodulet bliver nødt til at kunne håndtere nedskrivninger af anlægsaktiver.. Og ændring/regulering af afskrivningshorisonter på eksisterende aktiver. Det sidder man ofte med i praksis..
i Forslag » Periodisering og anlæg af (190 points)
lukket af 🔒

2 Svar

hej Line

Tak for dit input.

Du har ret i at nedskrivninger af anlægsaktiver kan være en udfordring at håndtere.

Jeg lader dit forslag ligge en måneds tid for at se hvad andre brugere kommer med at feedback til dit ønske.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
hej igen

Hvis vi forestiller os at vi laver en ændring i anlægsmoduler så man kan regulere værdien af et aktiv uden at sælge det og oprette det på ny, hvordan tænker du så at den regulerede værdi skal påvirke afskrivningerne, både de allerede afskrevne værdier og de kommende afskrivninger?
Forslag af 🔒 (55.9k points)

Hej Tabita, 

Ved ændring af afskrivningshorisont på allerede aktiverede aktiver skal det ændre afskrivningerne fremadrettet, da det er ændring af et skøn.

Ved en nedskrivning skal afskrivningerne ligeledes fremadrettet kunne tage højde for, at der nu er en mindre del af aktivet, der skal afskrives over den resterende periode. Altså skal de allerede foretagne aktiver ligeledes bibeholdes, som de er.

Kh Line

hej igen Line

Jeg opdagede at vi faktisk havde et lignende forslag liggende i Ønskebrønden allerede, kig forbi og giv det din stemme.

Jeg lukker derfor dette indlæg.

mvh Tabita