Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Manglende felter i XML-eksport

+1

Hej,

Vi har en process kørende, hvor vi vil eksportere vores bogførte fakturaer fra e-conomic til xml. Vi fik at vide av vår partner i dette at xml-formatet ikke lever opp til de standarder som e-conomic siger sige kunne levere. Bl.a. så mangler der nogle tags i filen - noget som er af meget stor vægt for os og vores samarbejdspartner. 

Vi har nu fået dem til at lave en sammenstilling om problemet og om hvad der skal til for at løse det. Jeg har kopieret ind svaret under. Det er på svensk, men jeg tænker at I klarer det?

Jeg håber at I på e-conomic kan se nærmere på dette, og utvikle videre på xml-format, sådan at I passer til almindelig standard.

Besked fra Pagero: 

  • Det som mangler i filen är taggarna nedan med info:
  • UBLVersionID
  • CustomizationID
  • ProfileID

Det finns med något som heter Namespace i filen, men dock inte korrekt Namespace. Så Namespace behöver korrigeras utefter ovan tre taggar när de är adderade i filen. Som jag förstått det är Namespace en tagg som förklarar hur man ska läsa filen, vilket kan se ut såhär:

<Invoice xsi:schemaLocation="urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:Invoice-2 UBL-Invoice-2.0.xsd" xmlns="urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:Invoice-2" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:cac="urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:CommonAggregateComponents-2" xmlns:cbc="urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:CommonBasicComponents-2" xmlns:ccts="urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:CoreComponentParameters-2" xmlns:sdt="urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:SpecializedDatatypes-2" xmlns:udt="urn:un:unece:uncefact:data:specification:UnqualifiedDataTypesSchemaModule:2">

<cbc:UBLVersionID>2.0</cbc:UBLVersionID>

<cbc:CustomizationID>OIOUBL-2.02</cbc:CustomizationID>

På följande länk hittar e-conomic mer information kring OIOUBL 2.02 och dess regelverk: http://www.oioubl.net/classes/da/index.html

Det är av högsta vikt att dem följer det regelverk som är uppsatt för det format de säger sig kunna producera, detta för att bland annat, Pagero skall kunna hantera det per standard.

i Forslag » Integrationer og apps af (130 points)

3 Svar

Hej Hampus

Jeg har tjekket det med vores sproom team og de siger at det som Pagero savner, allerede er i filen som du kan se her:

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabitha,

Når jeg eksporterer en xml-fil fra e-conomic så kommer disse felter ikke med. Fjerner e-conomic disse felter i eksporter, eller hvad sker der?

For at eksportere XML så bruger jeg metoden anbefalt af e-conomic support; at maile mig selv en færdig faktura med XML vedhæftet.

Dette billede viser at feltene vist nok mangler. 

Hej igen Hampus

Vi har testet lidt frem og tilbage, og når vi downloader OUOUBL filen der er sendt som e-faktura fra Sendt fanen er det rigtig nok, at felterne ikke kommer med.

Jeg skal lige høre hvad du helt præcis skal bruge disse felter til ? Så vil jeg nemlig lige tage det op med vores tekniske afdeling

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)

Hej Susan,

Vi behøver at filen lever op til regelværket i OIOUBL 2.02. Jeg vil altså tro at den i dag altså ikke følger standard-formatet, som man bør kunne forvente fra en xml-fil. 

Beskedet fra vores svenske samarbejdspartner nedenunder har mere info om hvad vi har brug for. 

Besked fra Pagero: 

  • Det som mangler i filen är taggarna nedan med info:
  • UBLVersionID
  • CustomizationID
  • ProfileID

Det finns med något som heter Namespace i filen, men dock inte korrekt Namespace. Så Namespace behöver korrigeras utefter ovan tre taggar när de är adderade i filen. Som jag förstått det är Namespace en tagg som förklarar hur man ska läsa filen, vilket kan se ut såhär:

<Invoice xsi:schemaLocation="urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:Invoice-2 UBL-Invoice-2.0.xsd" xmlns="urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:Invoice-2" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:cac="urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:CommonAggregateComponents-2" xmlns:cbc="urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:CommonBasicComponents-2" xmlns:ccts="urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:CoreComponentParameters-2" xmlns:sdt="urn:oasis:names:specification:ubl:schema:xsd:SpecializedDatatypes-2" xmlns:udt="urn:un:unece:uncefact:data:specification:UnqualifiedDataTypesSchemaModule:2">

<cbc:UBLVersionID>2.0</cbc:UBLVersionID>

<cbc:CustomizationID>OIOUBL-2.02</cbc:CustomizationID>

På följande länk hittar e-conomic mer information kring OIOUBL 2.02 och dess regelverk: http://www.oioubl.net/classes/da/index.html

Det är av högsta vikt att dem följer det regelverk som är uppsatt för det format de säger sig kunna producera, detta för att bland annat, Pagero skall kunna hantera det per standard.

Hej Igen Hampus

Vi vil meget gerne ringe dig op og få en snak om problemstillingen her.

Hvis du sender dit telefonnummer til min mail susan.jensen@visma.com

Tak

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej Susan,

Jeg har ventet i mere end to uger nu på at du skal ringe. Hvad sker? Det er altså ærgerligt at det allerede er gået mere end en måned uden at e-conomic gjort noget ved denne fejl.
hej Hampus

Tak for snakken over telefonen.

Jeg er ked af at jeg ikke kunne tilbyde dig en løsning og jeg håber at en af vores konkurrenter kan afhjælpe din udfordring :)

mvh Tabita