Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Betaling - valgmulighed af bilagsnumre

0
Jeg ønsker at have valgmulighed omkring bilagsnumre

1. Skal betalingerne bogføres i samme nummer

2. Skal betalingerne bogføres i fortløbende numre

Dette fordi jeg udskriver ét samlet bilag fra banken for hele den godkendte importerede fil. Dette bilag vedhæftes i kassekladden. Hvis jeg nu kunne vælge, at alle betalinger har samme bilagsnummer - så slap jeg for at vedhæfte bilaget flere gange.
i Forslag » Leverandører af (430 points)

2 Svar

hej med dig

Tak for dit forslag.

Hvordan opretter du de posteringer hvor du gerne vil kunne vælge om de skal have samme bilagsnr eller fortløbende?

Og når du siger "samme"  mener du så at alle betalingsposteringerne skal have samme bilagsnr fx skal have nr 22345 - eller mener du at betalingen skal have samme bilagsnr som leverandørfakturaen?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej

Jeg mangler mulighed for samme bilagsnummer.

mvh Inger
hej igen Inger :)

Så det du ønsker er en funktion i Menuen Regnskab - Bank - Betalinger - der er magen til den du har i Regnskab - Bank - Bankoverstemning?

mvh Tabita
Ja lige præcis :-)
Super.

Jeg lader forslaget ligge en månedstid og ser hvad vi får af feedback fra andre brugere før jeg tager stilling til om vi nominere dit forslag til en plads i ønskebrønden :)

Du hører fra mig igen :)

mvh Tabita
hej igen

Dit gode forslag har ligget på forum i knap 2 mdr uden at andre har givet udtryk for samme ønske, så jeg må desværre prioritere nogle ideer som dækker flere brugeres behov.

Mit forslag er at du i stedet for at oprette betalingsposteringer fra Betalinger gør det fra Bankafstemningen - har kan du nemlig vælge om du vil bruge samme nummer til alle poster eller blot forløbende nummer :)

Så skal du stadig ikke taste det manuelt og du får hurtigt oprettet betalingerne med det ønskede bilagsnr.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Det er meget ærgeligt - øv - og lidt underligt, at man kan i bankafstemning og ikke andre steder...!

Dit forslag kan ikke lade sig gøre, da betalingerne falder MANGE forskellige datoer ud i fremtiden - de bliver netop ikke hævet på samme dato.

Hej igen

Selvom betalingerne har forskellige datoer kan du godt vælge samme bilagsnummer til dem.

Hvis de også er i forskellig måned, overfører du først bankposterne fra april til maj måned og i billedet for maj markerer du alle de poster du vil have på samme bilagsnr - trykker Overfør og i billedet her - vælger du Brug samme nummer - se eksemplet her:

Jeg håber det input kan hjælpe dig.

Hej Tabita

Du er en fighter wink

Når man laver en betalingsfil, kan den indeholde MANGE betalings dage og de kan ligge spredt over flere måneder. 

Som jeg forstår dit foreslag, så skal jeg afvente bogføring af filen til alle betalinger er trukket i banken - for at bogføre dem med samme bilagsnr fra bankafstemning/overfør. Er det korrekt forstået?

Ja det er korrekt forstå og jeg kan godt se det medfører nogle udfordringer for afstemning og måske kvartalsregnskaber mm.

Jeg vil derfor gerne udfordre dit behov for at vedhæfte samme dokument til fx 70 forskellige posteringer spredt over samme måneder.

Hvad er det for et dokument du skal vedhæfte til en betaling? Dokumentationen der er knyttet til Leverandørfakturapostering er i reglen nok.

Mit bilag kan se sådan ud - med tydelig angivelse af hvilken konto pengene er hævet fra, hvilken konto pengene er sat ind på, hvem der har modtaget og hvor meget der er sendt.

Hvad er det for en dokumentation (knyttet til leverandørfakturapostering) du tænker på?

For mig er det vigtigt at data i Economic bogføringen også kan dokumenteres med det endelige resultat.

Okay, den dokumentation jeg tænker på er fakturaen på købet, ikke betalingsdokumentationen. Jeg tænker blot at når banken stemmer så passer pengene :)

Der kan man se hvor forskelligt man tænker - og hvor svært det kan være at forklare (især på skrift). wink

Men nu hvor vi er fremme ved betalingsdokumentation, kunne det så være muligt, at vælge samme bilagsnummer før betalingerne bliver overført til kladde?

Det er ikke noget vi lige nu kommer til at ændre i e-conomic så man kan vælge det når man opretter posterne fra fanen Betalinger.

Om vi kommer til at ændre det i fremtiden kan jeg ikke svare på.

Så det vil kræve manuelt arbejde at ændre numrene i kassekladden, eller oprette posteringerne via bankafstemningen og her kan du nemt skrive det ønskede nummer på betalingsposteringerne, og dette kan godt gøres løbende.