Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Optimering af automatisk udligning ud fra "øvrig reference"

+1
Hej E-conomic samt E-conomic brugere.

Vi står med den udfordring at vi ikke kan lave en automatisk udligning, da det er vores ordrenummer som står på vores kontoudtog. Lige nu kan den kun finde ud af det ud fra fakturanummer.

Derfor vil jeg foreslå en opdatering til smart bank / automatisk udligning løsningen som går på, at den også kan slå op på "Øvrig reference" feltet, hvilket vil gøre det en smule mere fleksibel for dem af os, som ikke har et setup, som er tænkt ind i den nuværende løsning.
i Forslag » Bogføring af (170 points)
status opdateret af 🔒

Hej Christiansbo

Nu om dage er du 100% sikker på at få betalingen, derfor skal Du anvende en betalingsbetingelse af typen "Betalt kontant", Hvis Dankort så med modpost bank. Sæt hak i "Øvrig ref". Betalingen bliver straksbogført med fakturaen. Nu med ordrenr på både system- og bankside i bankafstemningen. Du er nødt til at afstemme manuelt, hvis du har mange ens betalinger, da e-conomic udligner, som den selv bestemmer, hvis samme beløb på samme dato. Men der er måske noget på vej. Vi venter med tilbageholdt åndedræt?!?!

Good luck.

mvh
Finn
e-consultic.dk

Hej Finn,

Mange tak for dit svar her.

Ift. at bogføre automatisk: Hvordan løses dette ift. følgende:

- Kontooverførsler

- EAN betalinger

- Andre diverse hvor kunden ikke betaler med det samme
Hej Christian

Jeg har en redigeret udgave af min hjemmeside klar i næste uge.
Der finder du måske svaret på dine spørgsmål, ellers må du maile mig.

Du får et link i løbet af week-enden.

mvh
Finn
e-consultic.dk
Hej Finn,

Tak for det. Jeg holder øje!

3 Svar

Hej Christiansbo igen

Se her

http://www.e-consultic.dk/webshop-betaling.html

for yderligere kommentar.

mvh
Finn
e-econsultic.dk
Forslag af (10.5k points)
hej Christian (og Finn).

Rigtig fint svar fra Finn, det er helt sikkert måden at gøre det på i e-conomic, hvis man ønsker at benytte ordrenummeret til afstemning i bankafstemningen.

Bankafstemningen kigger ganske rigtigt kun på dato og beløb og ikke tekst, hvis man ønsker en en til en afstemning så må dette gøres manuelt :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita,

Ved du om der er noget på vej her ift. at ùdligne ud fra ordrenummeret?
hej Christian.

Ud fra min nuværende viden er der ikke noget nyt på vej ang. udligning ud fra teksterne. Det vil stadig kræve en manuel proces.

mvh Tabita
Hej Tabita,

Det var en skam.

Så kan vi desværre ikke rigtig bruge løsningen her.
Ærgerligt, så håber jeg I finder en anden løsning der bedre dækker jeres behov.

Mange tak for svar! :)

Der er en ting jeg ikke forstår ved denne løsning:

"Nu med ordrenr på både system- og bankside i bankafstemningen"

Men E-conomic kan ikke lave automatisk udligning ud fra ordrenr så vidt jeg forstår? Er det mig der misforstår dig?

Forslag af (170 points)
hej igen

Ja det funktionen Automatisk Udligning kigger på er Dato og Beløb - der kigges ikke på teksten.

Når du har Ordrenr i både system- (venstre side) og banksiden (højre side) så kan du selv få et overblik over hvilke der skal matches sammen og gøre dette manuelt ved at markere med flueben og klikke på den blå Godkend knap.
Bogføring af webshopsalg og -betalinger