Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tilbagefør stående kladde

0

Se nedenstående korrespondance. Jeg ønsker mig en knap til at tilbageføre kladder som er bogført ved en fejl:

Rasmus fra e-conomic

HJÆLP! Jeg har fået bogført den samme kladde flere gange. Havde ikke opdaget at det var en stående kladde. Hvad gør jeg?

Adam profile

Hej Rasmus!

 

Det var da noget værre noget Det er nemlig et meget kedeligt svar at du skal manuelt tilbageføre posterne Evt kan du jo tilrette dem til at alle har - foran det originale beløb, og så bogføre den stående kladde så mange gange som du har bogført den til at starte med

Hej Adam. Kan man ikke udskrive en log over posteringer i en given bogført kladde til Excel, rette fortegnene der og så læse den ind igen? Problemet er, at jeg ikke har bogført nøjagtig det samme hver gang. Så jeg er ikke sikker på hvad jeg skal føre tilbage og hvor mange gange. Derudover er det jo mega besværlig at skulle åbne hver enkelt linje for at rette fortegnet. Jeg kan nemlig ikke bare gøre det i kvikkladden, da der er både debitor og kreditor posteringer iblandt.

Hvordan kan det desuden være, at der ikke bare er en funktion som gær, at man kan tilbageføre en bogført kladde? Det kan da umuligt være første gang der er nogen der render ind i dette problem.

Adam profile

Du kan godt eksportere dem til excel på en lidt mærkeligt måde. Først skal du gå i det orange tandhjul -> alle indstillinger -> log -> søg på kladde bogført og træk denne ud. Find de kladdenumre som du har bogført forkert og noter dem.

 

Gå så til regnskab -> søgning og lister -> posteringer (find bilag) og søg på "kladdenr" og søg på numrene du har bogført. Træk denne ud i excel. Fjern alt som ikke er finansbilag og ALLE posteringer på momskonti. Disse kan du nu tilbageføre i kassekladden uden at vende fortegn da der er en "vend fortegn" i importen i kassekladden. 

 

Alle kundeindbetalinger skal manuelt tilbageføres samt leverandørbilag og moms konti skal fjernes i filen grundet at der er momskoder på posteringerne.

 

Der er ikke en funktion til det, mere fordi vi næsten aldrig oplever at dette gøres, og derfor har der ikke været en efterspørgsel på det, som er større en efterspørgslen på andre ændringer som vi laver i programmet

Kan du så forklare mig hvad ideen overhovedet er med at have en stående kladde? Jeg kan ikke komme i tanke om et tidspunkt hvor dette ville være en fordel.

Adam profile

Det er en fordel ved fx løn som normalt kun er små ting som skiftes hver måned fx konti.

 

jeg skal dog gå nu, så du får min kollega Rigtig god dag

Daime profile

Hej Rasmus,

Jeg overtager lige fra min kollega Adam- er du kommet i mål? :)

Nej, det er jeg godt nok ikke. Synes slet ikke lige jeg kan overskue det kæmpe arbejde jeg skal til at udføre for at få rettet op på en for mig at se meget lille fejl.

Daime profile

Jeg kan godt forstå det er lidt frusterende - fremgangsmåden som min kollega har skrevet er den måde du kan få rettet op på det- en lidt træls process, dog den måde du kan få det rettet op på :/

Jeg ved ikke om du evt. har en revisor/bogholder der kan få kigget på det sammen med dig- hvis du synes det virker uoverskueligt? Så kan evt. prøve at kontakte dem

Jeg er revisor/bogholder. Og kan simpelthen ikke forstå at der ikke er en funktion til bare at tilbageføre en bogført kladde. Det kan da umuligt tage ret lang tid for en udvikler lige at lave en knap som vender alle fortegn i en bogført kladde og ligger dem tilbage i kassekladden. Det kan det bogføringsprogram vi normalt bruger. Og det fungerer super fint.

Daime profile

På nuværende tidspunkt har vi desværre ikke en funktion til dette :/ Du er dog meget velkommen til at skrive dit forslag inde på vores "Forum"- her har vi nogle udvikler der kigger på kundernes forslag - og bl.a. her du kan få et svar på om det er noget de vil gå videre med

Jeg kan selvfølgelig godt føle dig i at det kunne være meget nemmere med en knap der blot tilbageførte det hele end at man skal igennem den her lidt kringlede vej :/

Det ville være meget nemmere! 3 sek. uopmærksomhed kommer jo til at koste mig en hel dags arbejde.

Hvordan sender jeg mit forslag ind til forum?

Daime profile

Ja lige præcis- vi har faktisk en tilbagefør knap, men det giver måske ikke særlig god mening for dig at gå ind og bruge den på hver enkelt postering når det er en hel kassekladde. Så skriv endelig dit forslag ind omkring en tilbageførelsesknap af en kassekladde

Jeg har et link til dig her  - hvis ikke du allerede har en profil skal du lige have dette oprettet :)

8m siden.

12:14

i Forslag » Salg af (120 points)

2 Svar

Hej Tjek revision.

Jeg forstår godt frustrationen når man har kommer til at bogføre noget ved en fejl. 

Al fejlrettelse er træls og derfor har vi sat en ekstra advarsel på når man bogfører en Stående kassekladde så man bliver gjort opmærksom på at posterne ikke forsvinder.

De ændrer selvfølgelig ikke på at nogle - ligesom dig - kan overse denne tekst og bogføre alligevel.

Man kan godt søge de specifikke poster frem og tilbageføre dem - ligesom guiden her viser.

Jeg lader dit forslag om en knap til nemt at tilbageføre hele kladden ligge en månedstid for at se, hvor mange andre der har samme ønske som dig.

Forslag af 🔒 (55.9k points)

hej igen

Dit forslag har nu ligget på forum i en god månedstid uden reaktioner fra andre brugere med samme ønske.

Derfor går vi ikke videre med ideen i denne omgang men prioriterer at bruge ressourcerne på nogle af ideerne fra Ønskebrønden. Kig endelig forbi og giv din stemme til de ideer der vil hjælpe dig mest i dit daglige arbejde.

Forslag af 🔒 (55.9k points)