Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




% sats i prisgruppe/særpris

0
Hej.

Jeg mangler virkelig, at jeg kan sætte en % sats ind i prisgruppe/særpris.

Lige nu kan jeg kun sætte et beløb ind. Men jeg har brug for at kan sætte % ind.

Vh Christina.
i Forslag » Lagerstyring af (160 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

hej Christina

Tak for dit input.
Det er korrekt at funktionen Særpris er beregnet til en fast pris som alternativ til den faste pris der fremgår af varens stamkort.

Ønsker man at give en rabat i form af en procentsats skal man oprette en varerabatgruppe (Lager) og en rabatgruppe (Salg) og på den måde definere de varer man ønsker at give en bestemt rabatsats på.

Jeg vil dog gerne smide dit input i puljen med forslag, da vi pt. arbejder på et nyt lagermodul, så vil teamet tage dit forslag med i deres overvejelser,

Du må derfor meget gerne svare tilbage og forklare hvordan denne ændring vil gøre dit arbejde nemmere :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita.

Problem stillingen ligger ved mig i, at det er ikke alle mine kunder der skal have den her særpris. og for min kundes vedkommende er det en særpris i form af en % rabat der er givet, og ikke en slut pris, så det er vigtig for min kunde, at de kan se på fakturaen hvor mange % de har fået og ikke hvad varen koster.

Som det er lige nu, så skal jeg hver gang jeg sælger en bestemt vare, til denne kunde (en kæde med butikker under) selv huske at ændre deres rabat på de bestemte vare.

Hvis jeg, som jeg ofte gør, glemmer dette, så skal jeg til at lave en kreditnota til kunden. det er både tidskrævende for mig og kunden skal i den anden ende bogføre flere fakturaer/kreditnotaer.
Forslag af (160 points)
hej igen

Jeg kan godt se det ikke er optimal.

Hvis det er nogle bestemme varer du giver rabat på kan dette dog styres med rabatgrupperne. Det kræver noget opsætning, men det kan godt styres helt ned på det enkelte varenummer.

Tag evt. fat i supporten og få en grundig gennemgang af brug af varerabatgrupper/rabatgrupper :)

Og som sagt er dit feedback også givet videre til det team der arbejder med fremtidig lagerstyring.