Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forbedret import funktion af valuta transaktioner

+1

Import af transaktioner i fremmed valuta i forhold til grundvalutaen driller.

Mit forslag er at I får tilføjet så man i importen kan angive valutakode + valuta beløbet og så angive at man ønsker at bruge jeres "XE kurs" og dermed lade import funktionen automatisk beregne beløbet i "Grundvaluta" udfra de kurser som i allerede har tilgængelig. Måske at I samtidig skal tilføje at man kan vælge "Fast kurs" som en anden import mulighed:

lukket
i Forslag » Bank af (260 points)
lukket af

1 Svar

 
Bedste svar

Hej Morten og tak for dit forslag, 

Du kan altid få en fast kurs ved at rette det i filen inden import. Det er en forholdsvis simpel formel i excel, sheets osv. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det, så siger du bare til. 

Når det er sagt, så kan jeg godt forstå, hvad du gerne vil. For at være helt sikker på, hvad der sker, kan jeg så lokke dig til at uddybe, hvor posteringerne kommer fra og hvordan du arbejder med dem. Jeg spørger for at vurdere, hvordan vi kan lave den bedst mulige opsætning. 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
valgt som bedste svar af
Hej Jesper @jesper

Tak for dit svar. Enig - omkring fastkurser - men i en perfekt verden ønsker jeg ikke at skulle forbi mellemstop som excel for at påføre data som allerede findes i e-conomic.

Ang. posteringerne så lad mig komme med at par eksempler:

1.) En bankkonto i fremmed valuta. Der laves et CSV udtræk i banken (F.eks. EUR) - men den kan ikke importeres til kassekladden da der skal indtastes et omregnet beløb i grundvaluta (Normalt DKK) før at importen af CSV fungerer. Som det er pt. så er vores work-around at man angiver valutakoden til at være DKK således at import funktionen virker - men det kræver at samtlige poster manuelt tilrettes til korrekt valutakode efterfølgende så den bruger jeres automatisk kurs fra jeres XE-feed. Det er en tung process hvis man har mange transaktioner på sin bankkonto. Derfor LANGT nemmere at man blot kan vælge at bruge jeres kurser. Jeres SmartBank understøtter hellere ikke bankkonti i fremmed valuta endnu ;-)

2.) En aftale i grundvaluta = EUR hvor der anvendes PLEO - ja, det er nok ikke ret mange som ikke føres i DKK som grundvaluta - men når en virksomhed har valgt at bruge anden valuta som grundvaluta så driller denne import.

Hej og mange tak for svaret,

Jeg kan sagtens følge din udfordring her. Jeg vil starte med PLEO. Nu kender jeg ikke integrationen 100%, men det skulle undre mig, hvis de ikke kan overføre posteringer direkte til os, hvor de angiver kursen, men det er selvfølgelig ikke vores kurs. 

I forhold til at bruge XE kursen, så har jeg tjekket op det på og det er slet ikke muligt med den nuværende import vi har i dag. Det vil sige vi skal bygge en helt ny import, hvis det skulle være muligt.

Det kunne man selvfølgelig godt, men jeg vil ærlig omkring prioriteringerne. Det ville være en for stor opgave i forhold til, hvor mange værdiskabende opgaver vi har fået fra andre brugere. Derfor vil vi denne omgang ikke gå videre med det, men i stedet fokusere på nogle af de forslag du kan finde herinde: https://forum.e-conomic.dk/tag/overvejes 

Rigtig god weekend smiley