Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




One stop moms og udenlandsk moms

+5

Vi befinder os i en tid hvor flere og flere, selv mindre virksomheder skal håndtere udenlandsk moms. Før var det mest virksomheder dem solgte elektroniske ydelser. Men idag gælder det jo også de fleste som sælger varer til Norge, der skal registreres i VOEC ordningen og håndtere norsk moms. Ligesom one-stop moms ordningen snart kommer til at gælde salg af varer til private i EU, så snart dette overstiger 10.000 euro samlet. 

Som virksomhed der virkeligt ønsker at rykke til e-conomic, men som har behov for en bedre løsning end jeres one-stop moms workaround, som er noget kluntet og meget svær at kunne automatisere, så ønsker jeg mig virkeligt den løsning. 

Og jeg ved der sidder flere mindre virksomheder og højest sandsynligt større virksomheder derude som ønsker sig løsningerne, og det må derfor også give lidt ekstra kundegrundlag :) 

i Forslag » Moms af (170 points)

2 Svar

Hej og mange tak for dit forslag, 

Det er noget vi hører til i forskelligt omfang. For nu vil jeg være ærlig omkring, at det ikke er noget vi har på tegnebrættet, men det er selvfølgelig relevant at følge, når flere og flere ønsker og har behov for denne ændring. 

Som sagt skal du ikke forvente den store ændring her og nu, men jeg vil gemme dit forslag til fremtiden, så vi har det. Hvis det bliver relevant, så vil jeg tage fat i dig med opfølgende spørgsmål. Det håber jeg er okay til den tid.

Endnu engang tak og rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej, har i planer om at lave en løsning for bogføring af VOEC moms ordningen med Norge? 

Det burde stadig være aktuelt for mange virksomheder. 

Hvad er jeres anbefaling?

Med venlig hilsen

Eva Zachariassen

Barbarullo.com

Hej Jesper
I burde nemt kunne tilføje Norge i jeres OSS opsætning på samme måde som I har gjort med Storbritanien (XU), så man let kan lave en bogføring og moms indberetning til Norge ved privat salg under 3000,- kr som tidligere bruger også referere til VOEC ordningen.
Forslag af (230 points)