Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Betalte fakturaer sendes med girokort, når kunder er tilmeldt e-faktura

0
Som aftalt sender jeg dette forslag, da alle er ramt hårdt med fejl i e-fakturaer. Og da det er en kritisk fejl, er det nødvendigt, at I kigger på det og løser udfordringen straks.

Når man sender faktura til kunder, som er tilmeldt e-faktura, overskrives ALLE ens indstillinger med et girokort - dette uanset, at man sender med skabelon, der ikke har girokort men "betalt" tekst. Dvs. alle firmaer tilmeldt e-faktura, de får en faktura med betalingsvilkår, som man ikke selv kan bestemme, uanset om de har betalt eller ej. Dette må ikke kunne ske og skal rettes straks, da det giver stort administrativt bøvl.

En faktura skal naturligvis sendes afsted til kunderne, så den ser ud som ens skabeloner. Ikke med overskrivning af andre elementer. Dvs. alle fakturaer skal kunne sendes til kunderne og se præcis ud, som de gør i økonomisystemet, uanset om kunderne er tilmeldt e-faktura eller ej.

Tidligere havde I en funktion, hvor man kunne fravælge "e-faktura" som afsendelse til alm. B2B-kunder. Denne mulighed er fjernet nu til fordel for en manuel funktion, hvor man i stedet skal hive et udtræk ud af alle kunder og manuelt rette de kunder, der ikke skal have e-faktura. Dette er en meget tidskrævende funktion for os, som får nye kunder hver dag. Og det er ikke rimeligt, at man skal pålægge denne ekstra arbejdsgang, der er meget tung.

Jeg ser frem til, at I får rettet denne kritiske fejl straks.
i Forslag » Salg af (310 points)

1 Svar

hej Mia

Tak for din henvendelse.

For at forstå din udfordring med skabelonerne, søgte jeg den chat frem du havde haft med Malthe og jeg kan se at han fandt en rigtig fin løsning til dig med betalingsbetingelsen Forudbetaling, så der fremadrettet ikke kommer en OCR linje med på e-fakturaen :)

Ang. e-faktura eller ej, så er det korrekt at man ikke har en knap til at slå det fra på alle længere, det skyldes at flere og flere ønsker e-fakturaer.

Det du praktisk gør er én gang at importere en opdatering af dine kunder og slår e-faktura fra på de kunder som ikke ønsker det - se guiden her - og når du så får nye kunder så slår du det fra når du opretter en kunde der ikke ønsker at modtage e-faktura :) Du skal være opmærksom på at systemet er lavet på en sådan måde at der KUN sendes e-fakturaer til virksomheder, der aktivt har tilmeldt sig at modtage e-fakturaer :)

Så jeg kan love dig, at vi ikke har designet funktioner i programmet for at være til gene for brugerne, men for at være beredt på en mere automatiseret fremtid :)

Forslag af 🔒 (55.9k points)