Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




ISO-landekode som dynamisk felt

+1
Jeg vil gerne på en faktura kunne indsætte ISO-landekoden foran VAT-nummeret for en kunde.

Et tysk VAT-nummer har er af formen "DE233840xxx" hvor "DE" er foranstillet det nationale VAT-nummer. Ligesom vi skriver "DK" foran vores CVR-nummer.

På Kunden ønsker jeg imidlertid kun at have det nationale VAT-nummer, fordi det efterfølgende så fremgår af rapporten "Salg til EU" på en måde, så det kan bruges direkte i repporteringen til Skat.

På Skats rapportering skal man for hver rapportering vælge land - og så indtaste "momsnr". Dette momsnr skal være uden landekoden.

Derfor er det attraktivt på sin kunde, at have VAT-nummer (momsnr) uden landekode, så det kan benyttes direkte på Skats hjemmeside.

Men på en faktura til kunden, vil man gerne have det fulde VAT-nummer - dvs. med landekoden foranstillet.

Man kan indsætte VAT-nummeret som et dynamisk felt - men her mangler man så at kunne bruge ISO-landekoden på tilsvarende måde som et dynamisk felt.

Generelt bør ALLE felter i e-conomic være tilgængelige som dynamiske felter... nu er det kun et særligt udvalg.
i Forslag » Salg af (150 points)

2 Svar

hej Jake

Tak for dit forslag.

Jeg lader det ligge en månedstid og afventer hvilken feedback der kommer fra andre brugere, så hører du fra mig igen :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)

hej igen

Dit forslag har ligget på forum i ca 1½ måned uden den store feedback fra andre brugere med sammen ønske eller behov, så vi går ikke videre med dit forslag men vælger i stedet at prioritere nogle forslag, der har større tilslutning eller som kommer flere brugere til gavn.

Du kan se de forslag vi pt. har til overvejelse i Ønskebrønden og her give din stemme til de forslag du helst selv ser gennemført.

Forslag af 🔒 (55.9k points)