Bogføring i niveauer

+1
Det ville være super dejligt hvis man kunne bogføre i flere niveauer. Med dette mener jeg fx:

Jeg sidder til dagligt og bogfører for et asfaltfirma. Her arbejder vi på flere større eller mindre projekter. For at kunne lave en statistik over hvor meget der er bogført på hvert projekt, skal jeg hver gang et projekt er færdigt, ind og finde alle faktura fra vores leverandører og manuelt tælle dem sammen. Det ville være super dejligt hvis man kunne oprette div. projekter på et underniveau, og hver gang man så fik en faktura det vedr. et bestemt projekt, så kunne man trykke på en "niveauknap" og få de projekter frem man havde oprettet og vælge det projekt omkostningen tilhørte. Da jeg for to år siden arbejdede på en efterskole (sad med det program der hed EDB-brugsen) der kunne vi oprette div. projekter på niveau 1-2-3. Fx kunne vi oprette et nyt renoveringsprojekt lad os kalde det Renovering af nyt pigekollegie. Det blev oprettet på niveau 1. Under dette havde vi så brug for fx at oprette 2 nye undergrupper på niveau 2, lad os kalde dem Kollegie 1 og Kollegie 2. Herunder kunne vi så igen vælge at oprette niveau 3 med fx. håndværkertimer, materialer osv osv.

Jeg har IKKE brug for at arbejde i mere end 1 niveau i Economic, men når jeg får en faktura fra fx en vognmand der har kørt fræseaffald væk, så ville det være dejligt hvis jeg kunne oprette et underniveau og herunder de forskellige projekter jeg kunne vælge hver gang jeg bogførte. Så kunne jeg gå ind og printe et kontoudtog ud på den konto der hedder bortkørsel af fræs og så vælge fx. Kystvejen og KUN se hvad der er bogført på dette projekt. Dette er et MEGET stort ønske og nu da julen nærmer sig, har man jo lov at håbe ;o)

PS: Vi kunne endda gå ind på de forskellige konti i kontoplanen og definere hvilke konti der SKULLE vælges niveau/projekt på, for overhovedet at kunne få lov at bogføre omkostningen. På den måde glemte vi ALDRIG at sætte projekt på. Men dette behøver ikke at være et krav her ;o)
i Forslag » Bogføring af (380 points)
status opdateret af

1 Svar

Hej Lone,

Mange tak for dit forslag. :-)

Det giver fint mening, det du skriver. Hvis vi starter med det sidste, så er det et muligt ønske at sætte krav om projekt på forskellige konti, som kan overvejes. I dag, kan du evt. oprette en omkostningsgruppe der rammer de pågældende konti, så den altid rammer de rigtige (det er dog vigtigt altid at sætte flueben i projekt for dette), og hvis det så gælder forskellige konti for forskellige projekter, så bliver i nødt til at oprette flere omkostninger.

Ift. forskellige niveauer, så er der i dag muligheden for at lave et hovedprojekt og dertil knytte forskellige underprojekter, kender i til dette og har i undersøgt muligheden her ift. de forskellige niveauer? :-) Samtidig kunne man også se på mulighederne ved at bruge dimensionsmodulet, ift. forskellige afdelinger/projekter, for at kunne opdele det i rapporterne, dette er dog ikke lige brugbart i alle omfang, men måske det er nok til jer.

Hvis du har hørt om det før, så vend lige tilbage, hvis ikke så må du meget gerne undersøge mulighederne, evt. lige tage en snak med vores telefonsupport, for at få uddybet nogle ting, inden du vender tilbage. :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Tobias Pinndal

Forum Expert, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
Forslag af (16.8k points)