Hej Torben.
Tak for din opbakning. Men jeg er spændt på, om e-conomic vil kommentere.
Men vi er nødt til at fortsat at belyse problemerne. Jeg ville sådan ønske, at e-conomic ville oprette en tråd, hvor man løbende kunne kommentere "forbedringerne". Dem er der både små og store af. Foreløbig har jeg haft 2 nødvendige indlæg, ovenstående og indlægget den 8. oktober.
I dag har jeg bl.a. konstateret, at hvis jeg vil kombinere 2 bilag, skal jeg bruge 3 tastetryk. Før kunne jeg nøjes med 1 tryk. Ikke noget særligt, men eksemplet er desværre synonymt med den besværlige måde, man nyudvikler på.
Næste rettelse:
Noten i Bilagsvisning skal gøres synlig. Det hjælper ikke, at man for at kunne læse noten, skal åbne bilaget. Noten skal være en hjælp til at finde rundt i roderiet, ikke en hæmsko.
Hvorfor er bilagsnavnet vigtigere end den note, som man møjsommeligt har lært kunderne at skrive i en mails emnefelt?
Næste spørgsmål:
I Inbox er der en papirkurv. God ide.
Men der er også en mappe med Indsendte bilag med fejl. Dvs. bilag, som systemet ikke kan håndtere, ergo kan disse bilag aldrig blive indlæst i systemet. Når disse bilag skal slettes, skal det gøres enkeltvis. Hvorfor kan denne mappe ikke tømmes på en gang? Men logisk nok ender disse bilag ikke i papirkurven, når de slettes!!
Lørdag den 7. nov. 2020.
Er nu nødt til at tage weekenden i brug for at håndtere indscannede bilag. Har f.eks. modtaget 3 filer fra en kunde med i alt 41 bilag. Første opgave er at adskille bilagene i den enkelte fil for derefter at kombinere de sider, der hører sammen. Nogle af bilagene skal anvendes som bogføringsgrundlag i en kladde, medens andre bilag skal vedhæftes en allerede registreret postering i en kladde, typisk en bankpostering, der er hentet via bankafstemning.
Tidligere kunne man åbne den relevante kassekladde i sit eget billede og have de indscannede bilag i et pop-up vindue for derefter supernemt at kunne trække bilagene til de relevante kladdeposter. Nu er det sådan i Inbox, at hvis man er super-muse-ekvilibrist, kan man være heldig at trække bilaget ind i kladden. Men hensigten med det nye system er åbenbart, at man skal åbne bilaget og derefter vedhæfte via bilagsnummer angivelse. Super langsomt. Samtidig med, at man selvfølgelig skal stå i den rigtige visning i Inbox.
Ville sådan håbe, at jeg kunne få besøg af en super-instruktør, der kan forklare "forbedringerne" og overbevise mig om fordelene ved det nye system.
EN LØSNING VILLE SELVFØLGLIG VÆRE, AT MINE KUNDER SENDER BILAGENE ENKELTVIS. At det så vil ende i spam- eller mailtyranni, er jo ikke e-conomics problem.
God weekend, men e-conomic kan roligt ringe til mig i løbet af dagen, jeg er nødt til at arbejde.
Efterskrift 09.11.2020:
De ovennævnte 3 filer behandlede jeg sådan: 2 af filerne adskilte jeg i bunden af Inbox. Det gik fint, bilagene placerede sig alle nederst i Inbox.
Fil nr. 3 adskilte jeg i toppen af Inbox med det resultat, at bilagene blandede sig med de bilag, der lå i Inbox i forvejen. Og de blev liggende i den forkerte rækkefølge lige så længe, jeg blev i Inbox. Først da jeg forlod Inbox ved at aktivere en anden e-conomic fane og derefter vendte tilbage til Inbox, blev bilagene placeret i den rækkefølge, de havde i den oprindelige fil.
Der må være noget, jeg fuldstændig har misforstået med dette fremskridt, og jeg har indtrykket af, at e-conomic ikke læser med i forum.