Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Betalingsadvis til leverandører

0
Hej,

Jeg har flere leverandører der beder om betalingsadvis i fbm. betalinger til dem, så de ved præcis hvilke fakturaer der bliver betalt og hvornår de bliver betalt.

Dem sidder jeg og laver manuelt i dag, men det ville være så dejligt hvis e-conomic kunne lave dem for mig og sende dem direkte til leverandøren med alle de oplysninger de skal have, og hvor man kan ændre i emnefeltet alt efter hvilke krav leverandøren stiller til indholdet.
i Forslag » Leverandører af (120 points)

1 Svar

Hej Susanne og tak for dit forslag,

Kan jeg lokke dig til at uddybe, hvad du i dag skriver i de her betalingsadviseringer? Så kan jeg bedre forstå, hvilke elemeter vi skal have i.

Jeg ser frem til at gøre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Det der typisk skal stå er leverandør, fakturanr., forfaldsdato og beløb, med en summering af alle beløb til sidst.

Med venlig hilsen

Susanne

Hej igen,

I forhold til summering af betalinger, så kan du med bankoverførsel eller IBAN samle dine betalinger til en stor betaling. Med de andre er det ikke muligt, da betalingsreferencerne er forskellige. 

I forhold til leverandør, faktura, forfaldsdato og beløb, så vil beløb og betalingsdatoen komme med, når du eksporterer filen. Betalingsdatoen kan så sætte til at forfaldsdato.

Leverandør og faktura kan du skrive beskedsfeltet. Jeg er ikke helt klar om jeg misforstår dig her, men kan det hjælpe dig? 

Jeg antager her du eksporterer betalinger fra e-conomic. Du er meget velkommen til at rette mig, hvis jeg har skudt helt ved siden af.

Rigtig god weekend smiley

Hej Jesper,

Ja, jeg tror at vi taler forbi hinanden.

Det er ikke samlebetalingerne eller hvordan man eksporterer betalingerne fra e-conomic som jeg her problemer med.

Problemet er at den tekstfil man får når man eksporterer betalingerne ikke kan sendes videre som betalingsadvis både pga. layoutet i den, men også fordi vi laver advis til både danske og udenlandske leverandører, så det skal være i et format som alle kan åbne, dvs. f.eks. excel eller en pdf.

Så hver gang jeg skal bruge en betalignsadvis, går jeg under Regnskab -> Bank -> Betalinger -> eksporterer de ønskede betalinger til den pågældende leverandør til excel, finpudser mht. de oplysninger de skal have, og sender den via mail til leverandøren.

Det ville være meget nemmere, hvis man kunne gøre dette via e-conomic.

Hej igen Susanne,

Jeg vil meget gerne ringe til og lige forstå helt præcist, hvad du mener her. Jeg tror nemlig også vi snakker forbi hinanden. 

Har du tid i næste uge? 
Hvis du har tid, så må du meget gerne sende en mail til info@e-conomic.dk med et telefon og helst et par tidspunkter, hvor du er fri. Det ville jeg sætte pris på.

Rigtig god weekend smiley