Hej Steffen,
så er brokkehovedet (mig!) på banen igen
De der forklaringer med uha, det er sørme meget svært at (gøre et-eller-andet), de duer ikke rigtig. Det er -undskyld- at tale ned til folk. Hvis man ønsker at brugerne deltager aktivt og bidrager konstruktivt, så må man komme med seriøse forklaringer som brugerne kan forholde sig til. Der er -indrømmet- en snært af det i ovenstående, men helt generelt er der for meget af den slags.
I det her eksempel kan der -efter mit bedste skøn, når der ikke er kommet flere detaljer på bordet- laves en simpel work-around løsning. Man kan jo nøjes med at beregne momsen og vise den, direkte i den kode der genererer siden (og PDFen), den behøver ikke at blive gemt. Det er først nødvendigt at gemme momsbeløbet når der indkøbsfaktureres og bogføres. Ind til da er det helt fint bare at beregne og vise den. Gør man det på den måde, vil det ikke have den ringeste indflydelse på resten af systemet og det vil være muligt at sende/udskrive indkøbsordrer med alle nødvendige beløb.
Nu kan i jo så vælge at acceptere dette og lave ændringen uden videre vrøvl. Det skal selvfølgelig også testes, det gør jeg gerne i mit testsystem, og så er den potte ude.
I kan også vælge at affærdige ideen, men så vil jeg -igen- gerne bede om en ordentlig forklaring, ikke bare sorry, no can do. Det er vel ikke helt urimeligt ?
med venlig hilsen,
Thomas Knudstrup
Lite Flite ApS