Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Varer med Omvendt Betalingspligt til privatkunder

+2
Hej

Når man nu har oprettet varer med en momskonto til Omvendt Betalingspligt, så skal man stadig fakturere privatkunder med alm. moms.

Det er i E-conomic løst med at man skal oprette alle de relevante produkter 2 gange, og så vælge den rigtige udgave af produktet, alt efter om det er til privat eller erhverv.

Det er jo selvsagt urealistisk af mange årsager: man kan ikke have flere produkter med samme varenummer, vedligehold af 2 produkter, lagerantal på produkter, vælge det rigtige varenummer ved fakturering osv.

Det vil være meget mere hensigtsmæssigt at E-conomic benyttede de oplysninger der findes på kunden. Fx. momsnummer (CVR nummer).

Hvis Momsnummer = "" og produktet har en momskonto for omvendt betalingspligt, så fakturer det pågældende produkt med moms, ellers omvendt betalingspligt.
i Forslag » Moms af (210 points)

2 Svar

Hej med dig

Tak for dit feedback.

Jeg lader dit opslag ligger en månedstid og så vender jeg tilbage for at se hvilken respons det har fået fra andre brugere :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)
hej igen Benjamin

Jeg forstår godt din ønske, da den løsning vi pt. har ikke er super elegant.

Udfordringen er at hele opsætningen i e-conomic er designet ud fra princippet om at Momszone i kombi med Varegruppen styrer momsen. Den løsning du foreslår kræver et helt nyt setup.

Da der på nuværende tidspunkt ikke er mange af de 150.000 virksomheder, der benytter e-conomic, der har behov for at kunne sælge varer med omvendt betalingspligt både til erhverv og private, er det ikke en ændring vi kommer til at foretage. Hvordan det vil se ud nogle år ude i fremtiden kan jeg ikke spå om.

Hvis den primære del af jeres omsætningen går til salg med omvendt betalingspligt hhv. til private og erhvervskunder, så kan det være den optimale løsning ligger uden for e-conomic.
Forslag af 🔒 (55.9k points)