Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Hvorfor kommer salgsprisen på varen ikke ind på projektkortet?

+1
Hej

Jeg bruger denne guid til at tilknytte vare fra lageret til et projekt:

https://wiki2.e-conomic.dk/projektstyring/tilknyt-vare-fra-lager

Hvorfor kommer den salgspris man har sat på varen ikke ind på projektkortet. Den tager kostprisen på varen og sætter ind som kostpris og salgspris, så kan man ikke se hvad ens dækningsbidrag bliver. Hvorfor skal man angive et tillæg i omkostningsgruppen, for at prisen bliver højre end ens kostpris.

Vil det ikke være bedre at den tager den salgspris, man selv har tastet ind på varen i stedet for man skal huske, hvor meget man gerne vil have i avance på den enkelte varer. Tænker ikke der er mange der har forskellige avancer på de enkelte vare de sælger. Tror mere man har forskellige avancer på forskellige varer. Tror ikke man ændre sin avance på en varer fra kunde til kunden men man giver forskellige rabatter fra kunde til kunden.

Mit forslag er at ændre fra at salgsprisen bliver beregnet du fra kostprisen + tillæg, til at e-conomic tager salgsprisen på varen og overfører til projektkortet. På den måde får man også et bedre indblik i hvad ens dækningsgrad bliver på projektet. Det virker fint med timer, der kommer på projektet med at tage kostprisen og salgsprisen fra medarbejdere. Hvor kan man så ikke gøre det samme med varer?

Med venlig hilsen

Rune Christensen
i Forslag » Projektstyring af (140 points)
opdateret af

2 Svar

Hej Rune og tak for dit forslag,

Jeg kan godt se, hvad du mener her. Det er et forslag jeg har hørt før, men jeg vil lade dit indlæg ligge herinde lidt, så vi kan se, hvor mange andre brugere, der også savner denne mulighed. På baggrund af det vil jeg vurdere, hvad vi gør herfra. 

Du hører fra mig og god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej igen,

Dit forslag har ligget herinde lidt nu og jeg kan se, at efterspørgslen til dette ikke har været større end andre forslag vi har fået. Derfor vil vi for nu fokusere på indlæg, som flere brugere har ytret et ønske om at gennemført. 

Rigtig god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)