Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rabat felt på faktura

0
Hej

Vil gerne kunne sætte beløb som rabat, så man ikke kun kan sætte en % sats.

----------------------------------

Udover dette synes jeg i skal kigge på bogføring af udligning på valutabeløb (debitor/kreditor) efter et årsregnskab er lukket - det må kunne gøres, så man IKKE skal åbne for et tidligere år for at udligne gamle saldi - det kan man i andre systemer.

Det burde være således, at den dag man vil udligne bliver dateret den dato man gør det på, så når man har markeret de poster der skal udlignes, skal taste datoen for udligningen.

Hvis man bogføre udligningen i en kassekladde, så bør det hele registreres den dag man bruger som bogføringsdato.

Hilsen

Marianne Wulff
i Forslag » Salg af (140 points)

1 Svar

Hej Marianne, 

Vi har lige implementeret muligheden for at sætte en fast rabat ind på de enkelte varelinjer. Feltet kan findes lige ved siden af der, hvor du angiver rabat i %.

I forhold til udligning, så vil jeg altid anbefale, at man får udlignet sine posteringer inden året afsluttes. Jeg tror problemet her opstår, når du udligner posteringer i en anden valuta. Her vil vi altid bogføre en evt. kursdifference på den seneste dato af de valgte posteringer. Hvis det er i et lukket regnskabsår, så er det ikke muligt. Der vil komme en advarsel ved afslutning af året, hvis der er åbne posteringer. 
Der er flere grunde til dette, men jeg vil især fremhæve transaktionssporet. Hvis vi rykker det til et nyt år, så vil det blive svært at se, hvor difference hører til henne. Bilagsnummeret kan ikke bruges igen, da et nyt regnskabsår også betyder, at bilagsnummeret ikke længere hænger sammen med det, der var anvendt året før. Ud over det, så vil jeg argumentere for, at den evt. kursdifference hører til i det år, hvor den findes.

Alt i alt kan jeg godt forstå din problemstilling, men vi vil ikke lave en løsning til dette. Min anbefaling vil helt klart være at have styr på dine åbnestående posteringer inden du lukker dit regnskab, så vil du ikke komme ud i en situation. Alle udligninger i grundvaluta kan sagtens udlignes.

Rigtig god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)