Hej Finn og tak for dit indlæg,
Der er flere forskellige dele af dit indlæg, så jeg vil dele det lidt op.
I forhold til dine pvc rør, så er jeg ikke ekspert, men jeg tænker ikke man køber 50m lange rør. Min antagelse er, at det er flere mindre rør, men 50 m i alt.
Hvordan lægger du det på lager? Som jeg forstår dit, så bruger du vareforbrugskladden. Her tager man en lagervarer og får den på projektet via en omkostning.
Hvis du nu havde lagt pvc rør ind som de faktiske mål eller på en anden måde, hvor du ikke 'bare' har 50m rør, så kan du jo dele det op. Enten ved de faktiske mål eller ved at have 50x1m rør på lager og ikke 1x50m rør. På den måde kan du nemt tildele de rigtige mål til den rigtige omkostning.
Hvis jeg helt har misforstået det, så må du meget gerne uddybe det.
I forhold til aktiviteter og omkostninger, så vil de registreres som hver deres. Med udgangspunkt i pvc rør. Omkostningen er selv røret, men personen, der lægger det ind er din aktivitet. Altså timelønnen. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan det hænger sammen med 'beregnerservice'. Forbrug at materialer er det vi kender som en omkostninger i vores projektstyring og er ikke noget, der blandes ind i aktiviteten. Vil du uddybe lidt, hvorfor de ikke kan registreres hver for sig?
Den sidste del med at ændre nummer giver fin mening og vil være til overvejelse for nu.
Jeg ser frem til at høre fra dig
Med venlig hilsen Jesper Mieritz