Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Differentieret kostpris pr. medarbejder pr. aktivitet

0

Hej

I E-conomics projektmodul savner jeg muligheden for på den enkelte medarbejder at angive forskellig kostpris pr. aktivitet. Som det er sat op nu, får vi ikke registreret lønomkostninger korrekt på projekterne, og problemet kan ikke løses ved at angive en fiktiv lav kostpris på medarbejderen og kostpristillæg på aktiviteten.

Som eksempel:

Aflønning for aktivitet A

-          Medarbejder 1: 202,50

-          Medarbejder 2: 180,00

-          Medarbejder 3: 157,50

Aflønning for aktivitet B

-          Medarbejder 1: 157,50

-          Medarbejder 2: 157,50

-          Medarbejder 3: 157,50

 

Mht. aktivitet A kan problemet godt løses ved det ovennævnte trick med et kostpristillæg på 102,5% og fiktive kostpriser på medarbejderne:

-          Medarbejder 1: kostpris 100,00 + 102,5% = 202,50

-          Medarbejder 2: kostpris 88,89 + 102,5% = 180,00

-          Medarbejder 3: kostpris 77,78 + 102,5% = 157,50

Det går så galt ved aktivitet B. Ved et kostpristillæg på 57,5% på aktiviteten bliver der bogført et forkert beløb for medarbejder 2 og 3, da der ikke kan angives en separat medarbejderkostpris for denne aktivitet:

-          Medarbejder 1: kostpris 100,00 + 57,5% = 157,50

-          Medarbejder 2: kostpris 88,89 + 57,5% = 140,00

-          Medarbejder 3: kostpris 77,78 + 57,5% = 122,50

 

Det burde være muligt at få registreret projektlønomkostninger korrekt – er det et problem, der realistisk kan løses?

i Forslag » Projektstyring af (870 points)

2 Svar

hej Mikkel

Skal jeg forstå din udfordring sådan at dine medarbejdere får forskellig timeløn alt efter om de udfører Aktivitet A, B eller C? Og du derfor har brug for forskellige kostpris på aktiviteterne i stedet for blot én kostpris på medarbejderen?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Vi anvender to aktiviteter i projektmodulet. Aktivitet A giver en forskellig timeløn pr. medarbejder. For Aktivitet B er timelønnen den samme for alle. Den pæneste løsning, jeg kunne forestille mig, ville være et "kostpris pr. aktivitet"-felt under medarbejderen (med drop-down menu over de oprettede aktiviteter) med mulighed for at oprette flere felter med hver sin tilhørende kostpris.
hej igen

Jeg lader dit forslag ligge en månedstid for at se om andre brugere har input til det.

Den måde det løses på i dag er ved at man opretter flere medarbejdere. Fx Hanne og Hanne (aften). Ikke den mest elegante løsning, men det fungerer i store træk.

Jeg afventer spændt hvad andre brugere har af feedback og så vender jeg tilbage til dig igen.
hej Mikkel

Dit forslag har nu ligget på forum i knap 2 mdr uden respons fra andre brugere med samme behov som dig.

Det tager jeg som et udtryk for at de fleste virksomheder der benytter projektstyring i e-conomic har den samme kostpris uanset hvilken aktivitet de udfører.

Vi går derfor ikke videre med dit ønske i denne omgang men fokuserer kræfterne på nogle af de forslag som dækker flere kunders behov.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita. Vi mangler helt ekstremt samme funktion som Mikkel har efterlyst herover !!!

Hej Klaus.

Først og fremmest er jeg imponeret over at du har fundet et halvandet år gammel indlæg at svare på :) 

Ideen er god, den er som sagt blot ikke så efterspurgt så hvis du har et ekstremt stort behov for at have denne funktion vil min klare anbefaling være at I kigger på en løsning med projektstyring via en integration. Der er mange gode partnere på markedet som taler sammen med e-conomic og så har mere kompleks funktionalitet end e-conomic umiddelbart kommer til at tilbyde.

Kig i Market under kategorien Projekter og Tid eller på vores hjemmeside i menuen Apps & Udvidelser.

Hej Tabita. Tak for hurtigt svar :-) Indlægget var ikke svær at finde via Google.... he he.

Vi bruger allerede projektmodulet i e-conomic, og har også Mobilplan. I sidstnævnte kan vi sagtens gøre som vi vil, men de rigtige kostpriser kan jo ikke skydes over i e-conomic, og dermed belaste projekterne med de rigtige udgifter. Det giver en slem hovedpine når vi gerne vil lave vores efterkalkulationer vha e-conomic...
Google er skarp ;)

Min opfordring var også nærmest at køre hele projektstyringen og overblikket uden for e-conomic og blot sende finansposterne i e-conomic :) For vores projektmodul kan ikke håndtere det du ønsker dig og der er ikke på nuværende tidspunkt udsigt til at vi kommer til at lave en ændring på det område.