Projektmodulet....et liv i det skjulte ??

+1
Da vi for snart 10 år siden valgte economics frem for andre on-line systemer (...der er jo en del med dansk oprindelse) var det integrerede projektmodul og dets funktionalitet den afgørende faktor. At vi blev hængende som kunde skyldes blandt andet den meget solide integration imellem projektmodulet og resten af regnskabsdelen. Selvom funktionaliteten af projektmodulet ( i forhold til andre væsentligt dyrere systemer) var/er i den simple ende, så var den altid 100% til at stole på. Hvad er der så ske siden dengang (2011-2012'ish)? Oplevet virker det som at regnskabsmodulet løbende bliver udviklet og får ny funktionalitet imens projektmodulet lider en lidt "stedbarnsagtig" skæbne. Ingen væsentlige produktforbedringer (set fra vores brug...rådgivningsfirma med timefakturering for 20+ medarbejdere hver måned) men derimod en dårligere funktionalitet/integration med regnskabsdelen, som ifølge rygter (..og jeres venlige support) skyldes at projektmodulet kører på en gammel API platform, imens regnskabsmoduler er migreret over til en ny API platform....Selvom vi kører den anbefalede Crome browser (I perioder i starten efter ændringerne skulle vi sågar slette alle cookies imellem hver faktura der skulle genereres for at det fungerede ...det blev nogle lange dage ;-...).

Der er helt sikkert forbedringer vi ikke har opdaget (og vi ved godt at udlægs/bilagsmodulet er forbedret) men vi savner lidt udvikling på projektmodulet; Stabiliteten skal tilbage, bedre muligheder for analyse af egne forretningsdata direkte, bedre oversigt over status på indtastede time og udlægsdata, for bare at nævne nogle muligheder. Giv den gas...det savner vi !
i Forslag » Salg af (180 points)

1 Svar

hej Jesper

Tak for dit feedback. Det har helt ret Projektmodulet er ikke det vi har afsat flest udviklingsressourcer til.

Det skyldes blandt andet af projektmodulet kun benyttes af 2% af vores brugere og de eksisterende funktioner generelt set dækker de fleste af disse brugeres behov. Så det er klart at vi bruger flere ressourcer på de funktioner som alle vores brugere får glæde af og som hjælper flest muligt til en nemmere hverdag :)

Det lyder dog ikke så godt at du skal slette cookies mellem hver faktura og du oplever at driften på projektmodulet er ustabil. Det er heldigvis ikke et generelt problem for vores projektbrugere, så jeg synes du skal henvende dig til supporten på telefon eller chat så vi kan finde ud af hvad der driller hos dig og få det løst.

Det du efterlyser ang. bedre analyse og oversigt over indtastede timer, kan jeg få dig til at uddybe præcis hvad du savner i den sammenhæng, så kan vi se om det er noget andre brugere også savner :)

Med venlig hilsen

 

Tabita Edith Lorenzen

Wow Hero & TopGun, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
Forslag af (22.3k points)
Hej Tabita

Tak for svaret. Selvom vi kun er 2% (tilbage..;-)  syntes jeg da produktet skal behandles seriøst - vi betaler jo for produktet?

 Alternativet er jo for os at skifte til alternative udbydere af projektdelen der kan integreres med economics?

Jeg har tidligere (2017)efterlyst bedre indikationer af hvor der er indtastet ikke godkendte data (timer, udlæg, km) så man ikke skal ind for hver medarbejder og hver kategori for at se om der er registret noget (ved godt at timer kan man tjekke ved at se på ældst godkendte - men hvis der hænger det mindste fra et tidligere regnskabsår blokeres den mulighed). Derudover vil en integreret Power-BI konverter (man vælger hvilke date man vil have fra f.eks projektkortet) være en stor hjælp til analyse-delen. Hvis man kan få data ud automatisk, kan man så selv udforme sine rapporter.

Med venlig hilsen

Jesper
hej igen Jesper

Jeg mindes nu ikke vi har mistet kunder på Projektstyring, det fleste virksomheder der benytter e-conomic har bare ikke behov for projektstyring.

En hjælp til at finde ikke godkendte timer kan være filen ProjektTidsRegistrering.csv hvor du kan se hvilke timer der er godkendt og hvilke der ikke er  - det angives med 1/0. Den fil finder du i Alle indstillinger - Eksporter data - download lister enkeltvis - send data - vælg filen :)

Rapporten Medarbejderafregning kan også være en hjælp.

Når det så er sagt så er det da værd at undersøge om en integration på projektdelen ikke er løsningen for dig, for det lyder til at de ønsker/behov du har ikke er noget vi pt. kan opfylde og der er ikke nogen større ændringer af projektmodulet på tegnebrættet i øjeblikket.

Lige nu arbejder vi på at redesigne Lagermodulet, så man skal aldrig sige aldrig, mit gæt er bare at der nemt går nogle år måske mere før der sker større forandringer på projektmodulet.

mvh Tabita
Hej Tabita

Tak for svar. Du er i det mindste ærlig omkring Jeres intentioner mht. Projektmodulet fremover.

Vi vil afsøge markedet for mulige alternativer ;-)

Hilsen

Jesper
Man kommer længst med ærlighed og vi er kun interesseret i at vores kunder får den bedste løsning også selvom det betyder at det er nogle andre der skal løse det, når vi på nuværende tidspunkt ikke kan tilbyde et alternativ :)

mvh Tabita