Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Noterubrik i kassekladden fra Carl Nielsen

0

Kære Forum
På opfordring fra jeres medarbejder Patrick Jensen, Customer Care & Sales Assistant - Team REACH, sender jeg her mit forslag forbedring af klassekladden med en noterubrik. - Jeg blev ringet op af Patrick som ville høre om jeg var tilfreds som ny bruger af Economic. Jeg svarede som det er at jeg er meget tilfreds, men at jeg mangler
en noterubrik i kassekladden, som jeg kan bruge til at sortere efter, når jeg udskriver kassekladden i excelark. Jeg er ny iværksætter med baggrund i projektledelse. Dvs. at budget og regnskab for alle mine projekter er på samme projekt-excelark. Jeg har lige afleveret mit første 1½ årsregnskab, som er inddelt i 9 projekter. Da jeg indtastede alle posteringerne i kassekladder valgte jeg at give hvert projekt et bilagsnummer fra 1-9. Det vil sige jeg lave ikke fortløbende bilagsnummerering. Da jeg havde indtastet alle posteringer udskrev jeg alle kassekladderne i excelark og sorterede dem efter de 9 bilags/projektnumre. Det vil sige jeg kunne lynhurtigt sortere posteringerne i de rigtige projekter samt lave periodiseringer på kundeindbetaling og leverandørudgifter for de enkelte projekter i forhold til aktiver og passiver. - Da jeg var færdig og afleverede bogføringen i kladdeform til revisor, fik jeg at vide at der skal laves fortløbende bilags-nummerering, hvorpå jeg ændrede alle bilag til fortløbende nummerering. Men det betyder at jeg fremadrettet ikke kan lave "trikset" med at anvende bilagsfunktionen til at sortere mine indtægter og udgifter m.m. i forhold til projekter, hvorpå jeg mangler en notefunktion i kassekladden, som jeg hurtigt og dynamisk kan sortere posteringerne, når jeg har udskrevet kasseklassen i excelark. Det vil være en super god forbedring og optimering af kassekladden at tilføje en notefunktion, da det gør det muligt at minimere tidsforbrug ved lynhurtigt og effektivt at sortere posteringerne i excelark og overføre dem til de enkelte projekt budgetter og regnskaber, som jeg bruger til at styre min aktiviteter. I mit tilfælde har jeg brug for at kunne skrive en note som tal - (Eller om muligt en kort bokstavsforkortelse efterfulgt af tal).  
Jeg er spændt på at modtage jeres tilbagemelding
Bedste hilsener
Carl Nielsen, Iværksætter & projektmager  
 

Telefon +45 88 20 48 40

i Forslag » Bogføring af (120 points)

1 Svar

Hej Carl og mange tak for dit indlæg,

Der er flere ting, som lige springer i øjnene på mig her, men først og fremmest, så tænker jeg en ting. Projektstyring. 

Vi har et modul i e-conomic, der er skræddersyet til at oprette projekter (I dit tilfælde 1-9). Det vil sige du får et ekstra felt, hvorpå du kan skrive projektnummer. Den er samtidigt fuldstændig uafhængig af din bilagsnummer serie. Du kan søge, filtrere, lave rapportering, se omkostninger vs. indtægter, dækningsgrad mm., hvis du har projektstyring på din aftale.

Det næste jeg tænker jeg er så alt det her med excel. Hvad er grunden til du trækker du ud i excel? Hvis du er frisk på at uddybe det, så kan jeg vi se om det kan gøres på en nemmere måde.

Alt i alt, så tror jeg ikke du har brug for nyt felt, men jeg tror du har brug for vores projektstyringsmodul. Du kan læse meget mere omkring det herinde eller tage vores online kursus i lige netop projektstyring. Se det her. Det er ganske gratis, så det eneste det koster er, at en time af din arbejdsdag wink


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)