Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fast konto/Vise kontonavn under Periodisering

+1
Det kunne være rigtig godt hvis man kunne oprette en fast konto under "Periodisering" i kassekladden. Og en ekstra fin detalje vil være at vise den brugte kontos navn også, præcis som man kan se kontonavnene under "Generelt" i kassekladden. Disse punkter er især smarte, når man har konti tæt liggende op ad hinanden, og som hurtigt kan forveksles både på navn og med fumlefingre. ;-)
i Forslag » Bogføring af (260 points)

1 Svar

Hej Nina

Jeg vil gerne høre lidt mere om dit forslag :)

Når du siger en fast konto til periodisering, hvor skal den konto så være? Er det i selve feltet på Ny Postering - Periodisering? Så alle poster periodiseres? Eller er det et 'oplysningsfelt' du vil have i kassekladden=

Hvad er det for et skærmbillede du omtaler som "Generelt" i kassekladden? kan du evt. sætte det ind i din besvarelse?
Forslag af 🔒 (55.9k points)

Hej Tabita. :-)

Ligesom man i Kassekladdens opsætning kan sætte en bestemt modkonto ind ved f.eks. leverandør- og kundebetalinger, foreslår jeg at man kan opsætte den til at have en bestemt konto ved "Periodisering"? Kig under Kassekladde -> Ny postering -> fane nr. 2, Øvrigt -> feltet Periodisering. Hvis man kunne opsætte dette felt til at bruge én bestemt valgfri modkonto under kladde-opsætningen, ville det være smart! Og meget gerne med en beskrivelse af valgte konto stående nedenunder (jeg har prøvet at vedhæfte et screenshot af min idé, men det driller).

Bare for at slå det fast med syvtommer søm:  Det vil sige at du ønsker at ALLE poster du opretter af typen Finans eller Leverandørfaktura i en bestemt kassekladde skal periodiseres til en bestemt konto?

mvh Tabita
Inden jeg svarer på dit spørgsmål, skal jeg lige høre: Hvis man sætter en fast periodiseringskonto ind i netop det felt, dog uden at sætte fra- og til-dato, vil den så periodisere alligevel? Eller aktiverer man først periodiseringen når man indsætter datoer på?

Hvis den periodiserer uanset hvad (hvilket jeg ikke kan se hvordan kan lade sig gøre uden datoer :-D), kan dette forslag ikke bruges til noget...

Hvis den først "aktiverer" periodisering idet der sættes datoer ind - og at der ellers intet sker hvis man ikke sætter datoer ind - så ja. :-)
hej igen

Så snart du har udfyldt konto til periodisering kan du ikke gemme posteringen før du har udfyldt datoerne for periodisering.

Fordi selve udfyldelsen af kontoen indikerer at det er en postering du ønsker at periodisere.

mvh Tabita
Ja, så kan jeg godt se at det falder til jorden. Det var ærgerligt. :-)
Dit input er dog værdsat og du er altid velkommen til at dele dine ideer med os en anden gang :)

mvh Tabita