Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Moms i Tyskland

+3
Hej.

Jeg har en kunde som er blevet momsregistreret i Tyskland.

Kan man lave det sådan at man på kunde-niveau vælger momskoden eller en varegruppe, eller noget andet smart,

sådan at man ikke skal ændre vareguppe eller momskode hver gang man skal fakturere til Tyskland.

Det nytter ikke noget at oprette en ny vare - for det er samme varer vi sælger til DK og Tyskland - og så er lagerstyring ødelagt.

PFT

Anne Mette
i Forslag » Moms af (400 points)
Hej tal-knuser

Jeg bakker dig op i dit forslag. Det kan undre, at vi ikke har hørt om problemet før.
e-conomic kunder, der sælger mini-one-stop-shop - MOSS - må da have et kæmpe momsproblem!

Du får et plus (thumbs-up) fra mig.

mvh
Finn
e-consultic.dk

1 Svar

Hej Anne Mette og tak for dit forslag,

Den åbenlyse mulighed her er at bruge momszonen, men det er øgelagt ligeså snart du har andre kunder i EU, hvor der ikke skal benyttes denne momszone. Hvis du ikke har det, så må du lige sige til, men jeg vil antage, at det ikke er tilfældet. 

Ellers vil jeg lige spørge ind. Kunden som er momsregistreret i Tyskland. Hvordan påvirker det jeres salg? Du må gerne uddybe det lidt, så jeg er sikker på, at jeg forstår det fuldstændigt. 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Tak for dit svar.

Jeg har faktisk 2 kunder.

1. sælger store softwareløsninger til mange virksomheder i udlandet.
De skal til at sælge til hospital / behandlere i Tyskland, og skal derfor momsregistreres i Tyskland.

De sælger til andre virksomher i DK, EU og udenfor EU.

2. Den anden kunde sælger varer, og er begyndt at sælge på Amazon, og er både momsregistreret i UK, i Tyskland og i Norge. De sælger også til resten af verden.

Lidt rigeligt at holde styr på :-)

Måske man kan lave opsætning mv samlet til det som er momspligtigt i andre lande og så med momskoder og landekoder til at skille det ad.

Håber det giver mening.

Anne Mette Kilian

Hej Anne Mette og mange tak for at uddybe, 

Jeg kan sagtens forstå behovet for at kunne momsregistrere i udlandet. Det er selvfølgelig et reelt forslag og det er noget vi af flere omgange har snakket om herinde. Som tingene ser ud lige nu, så er det ikke en vej vi vil bevæge os ned af på nuværende tidspunkt. Det er selvfølgelig en lidt hård melding, men jeg tror på, at vi kommer længst ved at være ret klare omkring det. 

Det er rigtig ærgerligt for jer, der sidder med de her udfordringer, så jeg kan forstå frustrationen. 

På trods af det, så håber jeg du får en rigtig god weekend og måske endda ferie, hvis det er noget du skal holde wink