Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Nemmeste måde til at fordele kundegaver på 2 konti

0
Kan economic håndtere at en udgift på vingaver til kunder skal fordeles med 25% fradragsberettiget og 75% ikke fradragsberettiget på samme måde som fordele et indtægtsbilag

MVH
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (160 points)

2 Svar

Hej og tak for dit spørgsmål, 

Jeg er ikke super skarp på området her, så jeg håber du kan hjælpe mig til at forstå det. 
Når du siger det ikke er fradragsberettiget, hvordan fungerer det så? Det lyder på mig som om, at momsen skal stadig skal inddrages i salgsprisen, men at fradraget ikke er gældende. Jeg er derfor ikke helt sikker på, hvordan det fungerer i praksis. 

Jeg håber du er frisk på at uddybe det, så jeg forstår det 100%. Det er første skridt imod at finde en løsning wink

Jeg ser frem til at høre fra dig.


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Bogføringshjælp af 🔒 (102k points)
Situationen er følgende:

bogføring af en udgiftssfaktura fra forhandler om vin til kunder på 2,000 kr

Skatteloven siger at jeg kan trække 500 kr fra i - også moms
de 1500 kr er privat - altså bogføring på to konti.
Hvis jeg havde udstedt en salgsfaktura og senere skulle bogføre indtægten, så stiller Economic en facilitet til rådighed, hvor jeg kan dele indtægten på flere konti

mvh
Bogføringshjælp af (160 points)

Hej igen, 

Det er ikke noget vi har en automatisk løsning på. Mit bedste bud vil være, at du manuelt skal ind og bogføre det efterfølgende, så tallene passer. 

Det er heller ikke noget vi har hørt meget til og derfor vil det heller ikke indgå i vores udviklingsplaner for nu. Du skal dog have tak for dit spørgsmål og rigtig god dag smiley