Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fjern tvunget gennemsnitspris i lagerregulering

0
Hej,

Kan I fjerne funktionen, hvor systemet automatisk bogfører en lagerregulering med gennemsnitspris, hvis man nedskriver sit lager? Jeg vil gerne selv kunne bestemme den pris, jeg regulerer med (ligesom jeg selv kan vælge pris ved en evt. opskrivning), da den beregning systemet laver ofte er forkert. Det er irriterende at man ikke kan rette i det og at man er tvunget til at bogføre noget, man ved er forkert for at få lagerantal til at stemme.

Det er generelt forkert at nedskrive sit lager med en gennemsnitspris, hvorfor jeg synes det er en mærkeligt funktion.
i Forslag » Lagerstyring af (250 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

hej med dig

Tak for dit input.

Jeg skal lige høre hvordan du nedskriver dit lager? Er det gennem lagerreguleringer gennem Lager - Lagerkladder - Lagerreguleringer?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Ja, det er det for det meste. Og de har ikke altid brugt lagersystemet (korrekt), så i lang tid kørte de kun lagerstyring på antal og ikke værdi. Når systemet nu tager en gennemsnitspris er det på den nuværende værdi sammenlignet med 0-værdien fra tidligere, hvilket gør regnskabet skrub forkert.

hej igen

Ja det kan jeg godt se er en udfordring. Det er med Lagermodulet virkelig vigtigt at man bruger det korrekt, altså lægger varer på lager til den reelle kostpris og hvis det overhovedet er muligt at gøre dette FØR man sælger varen, så er det absolut det mest optimale :)

Det ændrer selvfølgelig ikke på den udfordring du helt aktuelt sidder med. Der er dog ikke andet at gøre en at beregne, hvad den samlede pris skal være for varebeholdningen pr. varenummer og så regulere det ind, vi kommer ikke til at pille ved opsætningen med gennemsnitlige kostpris lige nu :)

Guiden til at regulere antal/kostpris finder du her og hvis du har brug for mere assistance er du meget velkommen til at kontakte supporten på chat eller telefon så giver vi med glæde et godt råd :)