Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Købsfaktura/Afregningsbilag

+1
Køber varer fra fra delvis faste leverandører. I min branche er det køber, som udfærdiger købsfaktura(afregningsbilag) og har derfor behov for, at udskrive bilag til Sælger(leverandør). Internt bilag er ikke godt nok
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (130 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke kender de specifikke regler din branche, men det lyder for mig som om, at det kunne minde om et setup, hvor du køber varer fra privatpersoner og sælger det videre. Ellers kan jeg ikke lige se, hvorfor du skal lave fakturaen. Det kunne minde om en brugtvognsforhandler eller lignende. 

For at være helt sikker på, hvordan dit setup er, så vil jeg lige høre, hvorfor det er dig som køber, der skal lave et afregningsbilag og hvad det skal indeholde for at opfylde kravene i lige præcis din branche? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Bogføringshjælp af 🔒 (102k points)
Hej.

Det er der flere brancher, som bruger - bl.a. transport- og landbrugsbranchen bruger afregningsbilag, så det er måske noget e-conomic skal kigge på. Et afregningsbilag (købsfaktura = kreditnota) sendes af køber og det har ikke noget at gøre om det er privatpersoner, det er også almindelig brugt overfor virksomheder, den skal derfor også kunne beregne med moms. Blot til info :-)
Bogføringshjælp af (500 points)
Blot for at præcisere. En købsfaktura er ikke, at sammenligne med et kreditnota.

Tænk situationen, hvor man har handlet uden fortjeneste:

Salg for kr100000,00 og kreditnota for kr100000,00 =omsætning på kr0

Hvorimod

Salg for kr100000,00 og købsfakturs for kr100000,00 =omsætning på kr100000,00

Mvh

Helge

Mange tak for input begge to. 

Jeg vil for nu tage forslaget med videre i 'ønskebrønden'. Det er her vi gemmer alle de ideer, som vi i hvert kvartal vælger potentielle forbedringer fra.
Det betyder ikke, at vi kan garantere forslaget her vil blive implementeret, men det vil til den tid være et af de forslag vi vil overveje. Lige nu har vi omkring 50 forbedringsmuligheder klar, men der vil nok komme endnu flere med. 
Hvis vi til den tid enten arbejder videre med andre forslag eller tager jeres med, så vil i blive opdateret.

Rigtig god dag smiley

Hej igen, 

Vi har været alle jeres ideer gennem til dette kvartal. I denne omgang har vi valgt ikke gå videre med forslaget her. Jeg kan sagtens se behovet for jeres brancher og de udfordringer i har, men set ud fra alle vores brugere, så har vi vurderet, at vi kan skabe mere værdi andre steder. Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt for jer i denne omgang, men vi tror på, at de andre forslag vi har valgt vi gavne flere brugere. 

Rigtig god dag smiley