Hej igen,
Jeg kan godt se jeg har misforstået dit spørgsmål til en start. Det giver bedre mening nu.
Så jeres kolli nummer, bruger i dette til at angive antal, eksempelvis 12 stk. i en kasse og er det kun noget i skal se, eller må kunden også se det?
Jeg spørger af 2 årsager.
Det ene er at man kan tilføje det i varebeskrivelsen også tage varebeskrivelsen med på varenavnet ved fakturering, så i får det giver under varenavn, og på den måde får det oplyst.
Det andet er at i evt. ville kunne tilfælde kolonnen rumfang under design og layout, også have et vist fakturakladde billedet ved siden af, så man kan se feltet rumfang på fakturaen. Dog vil kunden også se dette felt på fakturaen.
Kan en af disse løse det?
Hvis ikke, hvad er det så præcist i bruger denne oplysning til i jeres tilfælde?
Grunden til at jeg spørger så meget, er fordi vi umiddelbart ikke forventer at lave så mange ændring på lagersystemet som det er nu. Som du selv skriver er det absurd mangelfuldt, og der er en masse ting som det ikke er lavet til at kunne håndtere. Derfor er vi ved at gentænke hele lagermodulet, da det umiddelbart skal bygges op på en helt anden måde. Dvs. fokus er på dette, også selvom der kan være lange udsigter på det, så vil vi hellere fokusere på en ny version, end at prøve at reparere/tilpasse det gamle.
Håber det giver mening, og ser frem til at høre dit svar ang. de andre alternative løsninger for nu. :-)