Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




kopier bilag og linier

0
hej med jer 2 ting.

1: når jeg henter en postering fra sidste år og vil kopiere den over til nyt bilag, så vil det være dejligt at man kan ændret beløb ligesom man kan ændre dato og bilagsnummer.

2: når jeg er inde i nuværende kassekladder - daglige og har en postering med 3 linier. hvorfor kan jeg ikke kopiere de 3 linier på en gang til nyt bilag? Virker dumt man skal kopiere 3 manuelt når systemet godt kan finde ud af at kopiere flere linier når man henter fra sidste regnskabsår.
i Forslag » Salg af (120 points)

1 Svar

hej Birgit

Tak for din input.

1. Er det blot for at slippe for at taste dine poster igen at du kopiere gamle poster og gerne vil sætte nye beløb på i stedet for at taste dem igen? 

Du ønsker at ændre beløbet - hvordan skulle det udforme sig? Skal det så vises om alle 3-5-10 linjer osv. så man udfylder beløbet for hver linje før man trykker gem? eller hvad var din tanke ang. dette?

Hvis du har mange posteringer som går igen år for år eller måned for måned kunne du måske i stedet oprette nogle fordelingsskabeloner med faste konti og tekster som du kunne plotte de nye tal ind i - kunne det være en løsning?

Eller måske kunne Autoforslag - som er en del af Autobank modulet - være en hjælp for dig. Du importere dit kontoudtog fra banken og så kommer e-conomic med forslag til hvordan dine poster skal bogføres ud fra dit bogføringshistorik.. så hvis du har en posteringer fra fx. Shell som du flere gange har bogført på brændstof så vil e-conomic automatisk foreslå dette. Så slipper du selv for at taste beløb, tekst, dato osv.  Kunne det fif måske minimere dit tastearbejde?

2. Forskellen på en postering du kopiere fra Regnskab - Posteringer (find bilag) og en som ligger i kassekladden er at den i Find bilag er bogført og ende gyldigt koblet sammen som én postering på flere konti/linjer. Det som ligger i kassekladden kan stadig redigeres og er ikke bogført.

Forslag af 🔒 (55.9k points)