Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kundegruppe på filen faktura.csv

0

Når man udtrækker filen "faktura.csv", inde fra "eksporter data", kunne det være fedt, hvis kundegruppe også fremgik. 

Lige nu skal man sammenligne data fra faktura.csv med data fra kunde.csv, for at få oplysningen, og det er lidt omstændigt.

Min opgave er, at få en oversigt over mine fakturerede fakturaer for en periode, hvor jeg gerne vil se hvilke kunder der er faktureret, men også gerne vil se hvilken kundegruppe, hver faktureret kunde tilhører. 

Skriv endelig, hvis der er spørgsmål. 

i Forslag » Kunder af (120 points)

2 Svar

Hej Frida

Du siger at din opgave er at få en oversigt over de fakturerede fakturaer i en given periode og du skal se hvilke kunder og kundegrupper der er tale om.

Hvad har du ellers brug for at se ud fra oversigten? Er det blot den samlede omsætning pr. kunde eller er det på fakturaniveau?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita,

Jeg har egentlig alt andet jeg skal bruge, når jeg downloader faktura.csv filen.

Jeg vil gerne kunne se omsætningen, pr. måned, for hver kundegruppe.

Bedste hilsener Frida
hej igen Frida

Så lyder det som om der er en virkelig nem løsning for dig.

Du går i Rapporter - kunder - omsætningsstatistik.

Her vælger du Udgangspunkt i Kunder og udfylder den ønskede periode og trykker ok.

Så får du en liste med alle kunder og deres omsætning i perioden og liste er fordelt på kundegruppe, så man får en subtotal pr. kundegruppe og en samlet total for alle kunder.

Lad mig høre om den løsning kan bruges?

mvh Tabita
Hej Tabita,

Ja, den oversigt er også god. Jeg beklager, jeg var ikke tydelig nok i min kommentar; jeg skal nemlig knytte det op på de enkelte fakturaer også.

Jeg gør altså brug af de fleste felter i faktura.csv filen, men mangler kundegrupper i den.

Bh. Frida
hej igen Frida

Dit forslag har ligget på forum i et par måneder uden at andre af vores brugere har givet udtryk for samme behov eller ønske og derfor må jeg skuffe dig og sige at vi ikke kan prioritere din ide på nuværende tidspunkt.

Vi værdsætter dog dit input og du må endelig dele dine ønsker og ideer med os en anden gang.
Forslag af 🔒 (55.9k points)